January 29, 2004
Tja Relaxia! 🙂
Skulle rekomendera att du satte black ice pro (min gamla) i fronten eller i bakdelen av chassiet istället! Då slipper du juh att få varmluft från den första radiatorn in i den andra.
Sen tycker jag du skulle ha en separat slinga för N-bridge blocket och Vga(!?) med Black ice pro radiatorn samt nån liten pump...
Å sen så får vi juh inte glömma en pelt! Skulle rekomendera en 226W Peltier från overclockers.se å sedan köra denna på ett nätagg med hög amp på 12volten...
Eheim kan monteras lite hur som helst så det ska inte vara några probs med ditt sätt...
Lycka till me byggandet!
/HeZ (joel)
June 19, 2002
hez_guess wrote: Tja Relaxia! 🙂
Skulle rekomendera att du satte black ice pro (min gamla) i fronten eller i bakdelen av chassiet istället! Då slipper du juh att få varmluft från den första radiatorn in i den andra.
Sen tycker jag du skulle ha en separat slinga för N-bridge blocket och Vga(!?) med Black ice pro radiatorn samt nån liten pump...
Å sen så får vi juh inte glömma en pelt! Skulle rekomendera en 226W Peltier från overclockers.se å sedan köra denna på ett nätagg med hög amp på 12volten...
Eheim kan monteras lite hur som helst så det ska inte vara några probs med ditt sätt...
Lycka till me byggandet!
/HeZ (joel)
1. Sätter du den bak så kommer ju ändå varmluften att komma igenom den radiatorn 🙂
2. Två slingor = dålig idé. Hellre fler block än tryckfall
3. Blocken klarar nog inte av en pelt, mycket extra kostnad + att det troligtvis krävs mer radaitorkraft
Det var mina synpunkter på dina synpunkter 🙂
January 29, 2004
[NH wrote: Noddan][quote=hez_guess]Tja Relaxia! 🙂
Lycka till me byggandet!
/HeZ (joel)
1. Sätter du den bak så kommer ju ändå varmluften att komma igenom den radiatorn 🙂
3. Blocken klarar nog inte av en pelt, mycket extra kostnad + att det troligtvis krävs mer radaitorkraft
Mina synpunkter på dina synpunkter på mina synpunkter... 😉
1. En hel del värme försvinner juh ut ur nätagget och genom springor i burken... 😉
2. Du får inget "tryckfall" om du kör separata slingor med två olika pumpar!? Du får helt enkelt... två slingor?
3. Ett hyfsat block + Black Ice Pro II med två rediga fläktar i en EGEN slinga lär nog palla en 226W peltier på ett 12volts nätagg... 🙂
June 19, 2002
hez_guess wrote: [quote=[NH]Noddan][quote=hez_guess]Tja Relaxia! 🙂
Lycka till me byggandet!
/HeZ (joel)
Mina synpunkter på dina synpunkter på mina synpunkter... 😉
1. En hel del värme försvinner juh ut ur nätagget och genom springor i burken... 😉
2. Du får inget "tryckfall" om du kör separata slingor med två olika pumpar!? Du får helt enkelt... två slingor?
3. Ett hyfsat block + Black Ice Pro II med två rediga fläktar i en EGEN slinga lär nog palla en 226W peltier på ett 12volts nätagg... 🙂
Här kommer mina synp.. ääh jag orkar inte 🙂
1. Nja ok då, låt gå för det. Jag tycker dock att det blir mkt smartare att ha den vid insuget
2. Jo men alltså, om du kör med båda pumparna seriekopplade så kommer du att få ett mycket bättre flöde. Man ska akta sig från att köra två separata slingor om man inte har en mycket bra anledning.
3. Nja det får vara riktigt rediga fläktar det. Whistler här på forumet har ju en 226W pelt, och han kyler med en Black Ice Xtreme 2 och två 120mm delta på HÖGT varv, och det räcker egentligen inte. Vattnet är sjukt varmt!
Peltierelement utvecklar sjukt mycket effekt.
November 5, 2002
Det går tyvärr inte så snabbt frammåt för tillfället. Väntar på blocken och lite annat.
Tog lite bilder på det jag monterat änn så länge iallafall.
*klicka för större bild*
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Ingen optimal plats för pumpen, man jag har inte hittat någon direkt bättre.
April 22, 2004
November 5, 2002
Hmm. Asså jag vet att det inte händer mycket, och det känns inte bra. Men jag har helt enkelt inte hunnit fortsätta. Har fullt shå i skolan.
Mina cpu-block och NB-block blir iallafall snart klara, så något positivt iallafall. Tänkt att lägga upp en annan tråd så fort jag får tag på bilderna. Själv har jag inte haft så mycket kontakt med själva tillverkandet...
May 19, 2004
November 5, 2002
Tyvärr har det ju inte hänt mycket på länge... (Jobbat)
Blocken är ju (se andra tråden om det) typ klara, ska bara monteras ihop 🙂 Sen har jag faktiskt typ alla delar. Förutom vga-vattenkylare. Det bidde lixom inte så.
Nu innan plugget börjar igen så har jag typ en vecka ledigt. Förhoppningsvis hnner jag fixa lite då. Sen när plugget väj börjat så kommer det förmodligen stjälas en del tid från studierna 🙂
Det var ju ett tag sen jag började på det hela, så det skulle vara ruskigt skönt att få det klart...
2 Guest(s)