November 21, 2003
OfflineSka göra en vacker och fin liten låda senare, men orkade inte vänta på att jag skulle komma igång med den så jag moddade min dvd-rom istället..
Detta är dvdn Före den fått sin Dödsdom fastslagen..
[Image Can Not Be Found]
Sen började jag med att plocka isär den
Det var inte så svårt att få isär den.. Ärligt talat gick det ganska odramatiskt faktiskt.
[Image Can Not Be Found]
Dags för sprejjning, dålig bild men det går kanske att se lite iaf.. ni fattar hur jag gjort, inge svårt..
[Image Can Not Be Found]
Medan färgen torkade så markerade jag på toppen hur hålet skulle se ut..
[Image Can Not Be Found]
Så här blev det när jag ritat.. wee..
[Image Can Not Be Found]
Eftersom själva skyddet som satt ovanför där dvd-skivan snurrar var lite stor och skulle skymma så mycket av själva skivan så markerade jag hur jag skulle skära ut..
[Image Can Not Be Found]
Ungefär såhär långt hann jag innan dremelns batteridog, orkade inte vänta på att den skulle bli färdigladdad så jag försökte göra så långt jag kunde.. nu får den stå över natten och ladda iaf..
[Image Can Not Be Found]
Nu var dremelns batteri laddat så jag kapade ut det sista på "skyddet"
[Image Can Not Be Found]
Efter det vare ut till garaget och såga upp toppen. blev väll inte 100% nöjd med den, men med lite mer filning så gåre nog att få den perf. 🙂
[Image Can Not Be Found]
Satte ihop den så man kan se hur den kommer se ut på ett ungefär..
[Image Can Not Be Found]
Beast and Bumpkins, grymt roligt spel, gammalt som gatan äre. Tyvärr en repig cd 🙁
[Image Can Not Be Found]
Aja då vare dags för själva fönstret.. hade 4mm plexi hemma. men det fanns det inte plats till så det fick bli nått annat.. så jag tog ett cd-fodral istället..
[Image Can Not Be Found]
Glöm inte Tejpen!
[Image Can Not Be Found]
Nu sprejjade jag de resterande delarna, dock så tog färgen slut som väntat.. men det räckte till 3 sidor iaf..
[Image Can Not Be Found]
Och sen satte jag ihop den lite enkelt..
[Image Can Not Be Found]
och med skiva.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Då så vare klart.. blev mycket nöjd..
Har ju kvar att sprejja lite mer på sidorna som inte syns på bilderna, men det går ju ganska snabbt..
August 14, 2001
OfflineBlev ju faktiskt riktigt bra 🙂 fick tanken att göra en toppmatad DVD-spelare till datorn igår, har en CD-spelare som ligger i delar på golvet, ej fungerande, men upptäckte att d kanske skulle gå göra den toppmatad.. är ju typ bara en magnet som håller fast skivan, kunde bli rätt snyggt, o framförallt annorlunda 🙂
January 6, 2003
OfflineFrisk wrote: Blev ju faktiskt riktigt bra 🙂 fick tanken att göra en toppmatad DVD-spelare till datorn igår, har en CD-spelare som ligger i delar på golvet, ej fungerande, men upptäckte att d kanske skulle gå göra den toppmatad.. är ju typ bara en magnet som håller fast skivan, kunde bli rätt snyggt, o framförallt annorlunda 🙂
Hur ska en magnet kunna hålla fast skivan? Den är ju gjord av plast!
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
1 Guest(s)

Log In