March 10, 2003
Börjar ett projekt nu, men kommer ta tid så gnäll inte för mycket. Startade idag när lite saker kom med UPS.
Så nu sitter jag med en massa små plastbitar i knät, men fan skam den som ger sig heter det.
Vilja våld och veselin så får man in stora saker i små hål med.
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
I vanliga fall sitter det ett lock på baksidan av pumpen. Detta fick jag ta bort, då den var nästan 1cm för tjock med det på.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Har mer saker på gång, men avaktar lite då jag råkat beställa fel kopplingar till sakerna. Samt att jag inte haft tid med trädetaljerna riktigt.
Edit: Nya kopplingar hemma, nu börjar arbetet med att bygga ny infästning till pumpen innan jag monterar ihop
lite av sakerna för ett test av ljudnivå.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Liten uppdatering, inte hunnit med så mycket, men nu har jag fått alla skruvar och slang. Samt att pumpen är där den skall vara om än att det var halvtrångt att få dit den.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
March 10, 2003
Testat systemet och allt är tät, nu skall jag bara löda om sladden till pumpen så den passar ihop med orginalkontakten till kretskortet.
Sedan skall jag börja på min trälåda. Funderat lite på kontruktionen och överväger att bygga en kub istället för en platt sak.
March 10, 2003
Fick tag i den för 200kr, så inte så blödigt. Har pausat projektet lite då jag inte har tillgång till bra verktyg för att tillverka lådan till min PC. Ritning och allt sånt är klart, men tänker inte försöka mig på det utan att använda bandsåg eller så. Vill inte ha en sned gettolåda 😛
July 9, 2011
Ctrl;1270977 wrote: Fick tag i den för 200kr, så inte så blödigt. Har pausat projektet lite då jag inte har tillgång till bra verktyg för att tillverka lådan till min PC. Ritning och allt sånt är klart, men tänker inte försöka mig på det utan att använda bandsåg eller så. Vill inte ha en sned gettolåda 😛
ladda upp lite bilder på ritningar, 😀
March 10, 2003
Nja, kollade lokala skruvtomten och de hade inte de skruvarna jag ville ha. När jag kollade priserna så var elfa billigare då den jävla firman vi har här inte villa ta hem små mängder, utan minst en låda. Vilket gjorde att jag hade kunnat sitta med 200+ skruv till ingen nytta. Rostfria skruvar dessutom om ni undrar varför priset inte skiljde så mycket heller. Jag betalade inte speciellt mycket tycker jag.
Angående ritning så är jag trots datoråldern analog när det gäller sånt. Allt är med blyerts på papper, mest för att jag under tillverkningen kan komma att göra ändringar och vill kunna dokumentera dessa. Jag har 2 designs beroende på hur lätt det är att sammanfoga sakerna i trä. Tanken är att det skall gå att byta komponenter hyfsat lätt utifall att, samt att lådan kommer vara helt sluten.
1 Guest(s)