Projekt: Zaltix|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Projekt: Zaltix
Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 1, 2011 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar ett projekt nu, men kommer ta tid så gnäll inte för mycket. Startade idag när lite saker kom med UPS.
Så nu sitter jag med en massa små plastbitar i knät, men fan skam den som ger sig heter det.
Vilja våld och veselin så får man in stora saker i små hål med.

[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]

I vanliga fall sitter det ett lock på baksidan av pumpen. Detta fick jag ta bort, då den var nästan 1cm för tjock med det på.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1263984
April 2, 2011 - 4:49 am
sp_Permalink sp_Print

är det pumpbyte eller bhar du något mer på gång med bygget?

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1264004
April 2, 2011 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Har mer saker på gång, men avaktar lite då jag råkat beställa fel kopplingar till sakerna. Samt att jag inte haft tid med trädetaljerna riktigt.

Edit: Nya kopplingar hemma, nu börjar arbetet med att bygga ny infästning till pumpen innan jag monterar ihop
lite av sakerna för ett test av ljudnivå.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1265728
May 27, 2011 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Liten uppdatering, inte hunnit med så mycket, men nu har jag fått alla skruvar och slang. Samt att pumpen är där den skall vara om än att det var halvtrångt att få dit den.

[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1266261
June 11, 2011 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Testat systemet och allt är tät, nu skall jag bara löda om sladden till pumpen så den passar ihop med orginalkontakten till kretskortet.
Sedan skall jag börja på min trälåda. Funderat lite på kontruktionen och överväger att bygga en kub istället för en platt sak.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

slimx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
Member Since:
July 10, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1270858
November 1, 2011 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

hur mycket kostade pumpen?

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1270864
November 1, 2011 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Fick tag i den för 200kr, så inte så blödigt. Har pausat projektet lite då jag inte har tillgång till bra verktyg för att tillverka lådan till min PC. Ritning och allt sånt är klart, men tänker inte försöka mig på det utan att använda bandsåg eller så. Vill inte ha en sned gettolåda 😛

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

slimx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
Member Since:
July 10, 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
1271026
November 3, 2011 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1270977 wrote: Fick tag i den för 200kr, så inte så blödigt. Har pausat projektet lite då jag inte har tillgång till bra verktyg för att tillverka lådan till min PC. Ritning och allt sånt är klart, men tänker inte försöka mig på det utan att använda bandsåg eller så. Vill inte ha en sned gettolåda 😛

ladda upp lite bilder på ritningar, 😀

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1271028
November 3, 2011 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Satan, köpa skruvar på Elfa, någon skiter pengar. 😀

The Mutt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
Member Since:
August 5, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1271105
November 5, 2011 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1271141 wrote: Satan, köpa skruvar på Elfa, någon skiter pengar. 😀

Precis min tanke! 🙂

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1271106
November 5, 2011 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Nja, kollade lokala skruvtomten och de hade inte de skruvarna jag ville ha. När jag kollade priserna så var elfa billigare då den jävla firman vi har här inte villa ta hem små mängder, utan minst en låda. Vilket gjorde att jag hade kunnat sitta med 200+ skruv till ingen nytta. Rostfria skruvar dessutom om ni undrar varför priset inte skiljde så mycket heller. Jag betalade inte speciellt mycket tycker jag.

Angående ritning så är jag trots datoråldern analog när det gäller sånt. Allt är med blyerts på papper, mest för att jag under tillverkningen kan komma att göra ändringar och vill kunna dokumentera dessa. Jag har 2 designs beroende på hur lätt det är att sammanfoga sakerna i trä. Tanken är att det skall gå att byta komponenter hyfsat lätt utifall att, samt att lådan kommer vara helt sluten.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 89
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL