September 29, 2003
Har nu funderat på detta ett bra tag, och känner att det är dags att ta itu med min prometeia som bara står där!
Jag hade tänkt mig npgot i stil med ett bigtower, med prometeian inbyggd i bottnen. Men det finns juh inte så många chassin som är lämpade för detta, så därför funderar jag lite på om man skulle bygga ett eget chassie ifrån grunden. Har tillgång till plåt, aluminium, svets, bockningsverktyg m.m.
Men sen vet jag inte hur man skulle gjort "fronten". ser juh lite tråkigt ut med bara en platt front.
Så därför behöver jag massvis med förslag på hur det kan se ut! och gärna länkar och bilder på andra som gjort något liknande!
är förövrigt också interesserad av att köpa ett mounting kitt till amd64 (har ett socket a som kan bytas) och sen är jag interesserad av en pump och radiator.
September 29, 2003
jodå klart det ska bli av 😀 sitter och skissar lite på hur chassiet skulle kunna se ut, och så har jag demonterat min prometeia 😛
Har kommit fram till att den måste placeras i botten, för man kan inte vika slangen så mycket så att man kan ha den i toppen.
Jag har tänkt lite på en låda, med en ram i stål, och sidor utav aluminium som man polerar så att det blir som krom.
Men som sagt, fler tips och ide´r tack!
ps. kan man lita på http://www.over-clock.uk ? hade nämligen tänkt att köpa lite saker därifrån!
September 29, 2003
Update! Har nu gjort min ritning klar, och har beställt alla fläktar som behövs, + radiator, pump och block. Fläktarna på bilden som har 3 pilar i sig, är 120mm fläktar, och de med 2 pilar är 92 mm .
Ja jag vet att detta kommer bli en stor och otymplig låda 😀
Men för att den ändå ska vara nåttsådär flyttbar, så kommer jag göra Hela lådan i aluminium som är 3mm tjock.
Aluminiumen ska jag sedan Höglanspolera, så att den ser ut som krom.
Jag kommer även sätta en Lcd skärm, med blå bakgrund och vit text i fronten. Fancontroller ska också byggas så att jag kan reglera alla fläktar.
Moderkortets nordbrygga kommer bli vattenkyld, och det kommer även grafikortet bli om jag hittar något block som passar mitt fx 5900.
Sen ska jag bygga en "luftsluss" till radiatorn i toppen.
Här kommer bilden iallafall!
[Image Can Not Be Found]
Obs! Bygget av ramen kommer påbörjas i helgen!
February 21, 2004
Vet en kille som är GRYM på att anodisera saker.... ballista kallar han sig för på paintball.se´s forum han anodiserar paintballmarkörer för det mesta
EDIT: http://www.alupart.se
September 29, 2003
Andonisering blir det inte, då jag har ont om cash för tillfället! har provat och polerat lite alu, och blev jävligt nöjd med resultatet!
Fick mina blåa leds idag, och 92mm fläktarna!
Håller på att fixa måtten på lådan, och den kommer bli ca 3cm bredare än ett "vanligt" atx chassie
July 18, 2003
Ser ju hyfssat ut, har du bestämt dig om hur du ska göra med fronten?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
2 Guest(s)