Theory | By Hannes - En Lian Li PC-8NB Skulptur|Page 6|Projektloggar för större idéer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Theory | By Hannes - En Lian Li PC-8NB Skulptur
Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261399
January 26, 2011 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

iHannes;1261481 wrote: Bilderna och presentationen i sin helhet är en del av bygget. Tycker verkligen inte att bilderna är dåliga - men syftet med dem är kanske inte det ni önskar.

Jag kan inte annat än att upprepa det jag själv skrev. Men tack så mycket för att du Emil så detaljerat gick in på hur bilderna skulle bli mer så som du önskar.

Avatar
Patrik Blom
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
June 18, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261402
January 26, 2011 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var enbart dem bilder som han tog på chassits delar som var aningen mörka, annars så ger dem ett väldigt proffsigt intryck, nästan som dem var tagna från tillverkarens hemsida.
Jag tycker även att det inte är några direkta problem att titta på dem bilder som finns av Hannes bygge och detta är ju bilder som är tagna på vägen till den slutgiltiga produkten, om du kollar in på tidigare byggen som hannes har presenterat här och på andra svenska forum så kan man se att han har sin egen stil vilket alla har och skulle bli tråkigt om alla hade samma, eller?:P
Han presenterar även byggena snyggt i slutet när det är klart, och får väll säga att det är dem bilderna som räknas eller? även resten är för att ge en snygg presentation som tack till dem företag som ställer upp och sponsrar.

Kan tänka mig att skärmarna inte är riktigt kalibrerade och kanske är lite för mörka eller har lite för vibrerande färger.

Detta blev säkert sjukt flummigt:P

Men tycker vi återgår till ämnet.:)

Avatar
Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
Member Since:
November 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1261408
January 26, 2011 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

iHannes;1261496 wrote: Jag kan inte annat än att upprepa det jag själv skrev. Men tack så mycket för att du Emil så detaljerat gick in på hur bilderna skulle bli mer så som du önskar.

Som "JAG" önskar....

Alltid trevligt med folk som har båda fötterna på jorden och kan ta åt sig av kritik på ett vettigt sätt.

Jag och Hirsch får väl sluta titta i din tråd då vi bara har skitgrejer som inte klarar av att visa dina klockrena bilder.

Avatar
Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
Member Since:
January 26, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261414
January 26, 2011 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89;1261505 wrote: Som "JAG" önskar....

Alltid trevligt med folk som har båda fötterna på jorden och kan ta åt sig av kritik på ett vettigt sätt.

Jag och Hirsch får väl sluta titta i din tråd då vi bara har skitgrejer som inte klarar av att visa dina klockrena bilder.

+1

Tycker du har en tråkig attityd Hannes.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261415
January 26, 2011 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det avsaknaden av smileys i mina inlägg som stör er? Jag kan inte i min text se varför ni reagerar som ni gör. Ni får ursäkta, men poängtera gärna konkret vad ni stör er på så kan jag förklara mig. Upplever inte alls att jag gått in i någon försvarsställning - varit uppblåst eller för den delen elitistisk.

Ni tycker på ett sätt, jag på ett annat. Jag värderar inte er åsikt annorlunda än någon annans och de flesta verkar tycka att jag är rätt okej som person ändå. Men jag tror ingen gillar någon som är så som ni beskriver mig så någonstans lär det ha blivit fel.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1261422
January 26, 2011 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha vad har hänt här då?
Jag har ingen lust eller anledning att agera fredsmäklare här men det verkar ju som det blivit lite tjall på linan någonstans.
Jag håller med om att vissa av bilderna är mörka, men jag tar för givet att det är en effekt som Hannes vill åstadkomma, just för att inte avslöja allt för tidigt i bygget eller helt enkelt bygga lite stämning under resans gång. Jag kan också känna att man vill se mer detaljer i bilderna men samtidigt gör det att man sitter och ser fram emot nästa del som kanske bringar mer klarhet i detta.
Det är min personliga uppfattning av vad Hannes försökt åstadkomma, jag kan inte svära på att så är fallet men det verkar inte som att Hirsh och Snowman gillar detta sättet att bygga upp presentationen på, vilket ju är i deras fulla rätt.

Sen verkar ni inte riktigt förstått varandra men på slutet började jag nästan skratta rakt ut. Jag tolkar inte Hannes svar till dig Snowman som sarkastiskt, han verkar vara helt ärlig med att han uppskattar att du ger honom kritik även om man kanske kan tolka det på annat sätt, vilket dock jag inte gjorde.

Det hade varit så mycket lättare om man frågade en extra gång innan man drog slutsatser, thats my 2 cents i alla fall.

Kändes bara så uppenbart för en utomstående att det blivit lite missuppfattningar här. Hannes kanske behöver lära sig att förklara sig på ett bättre sätt? Men tycker inte det ska behöva dra iväg på detta viset.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261424
January 26, 2011 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för input'n som utomstående Anton. Ber om ursäkt till er grabbar, jag har uppenbart varit otydlig. Ska se till att vara tydligare med vad jag menar i framtiden.

Fadderullan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
Member Since:
January 11, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261432
January 26, 2011 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Wtf, börja lalla omkring och tjafsa som småbarn om för mörka bilder etc..
Skärpning nu ! Antog att de flesta var vuxna här omkring 😉
Har nu läst igen alltsammans och måste få säga att det ser kanon ut så här långt! Mycket trevligt med omsorgsfullt tagna bilder och ompysslandet av de olika grejerna 😀
Denna utställning, vart/när görs den? Är den inrikes eller internationell? (gissar på det senare)
Personligen tycker jag om denna mörka, etiska 'tystnad' så att spänningen byggs upp och man själv får fantisera om hur det kanske kommer att se ut, för att sedan få se hur det blir när det är done.
Ser fram emot resten !

Keep it up!

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261443
January 27, 2011 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Har jag nämt en utställning? Då har jag gått händelsern i förväg. Men faktum är att jag är ombedd att visa bygget på CeBIT. Vi ska dock diskutera det närmare - företaget som håller i pengarna och jag. :-p

Fadderullan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
Member Since:
January 11, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261470
January 27, 2011 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har för mej att jag läste något sådant, men kan lika gärna ha blandat ihop det med att du skrev att du gjorde utställningsprojekt el dylikt 🙂
Men det låter trevligt ! Hoppas allt blir som det är tänkt om inte bättre och att det kommer flera härliga bilder snart 😀
Lycka till!

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261472
January 27, 2011 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack så mycket du! 🙂 Fler bilder blir det.. Idag! Jag har nämligen fått lite ny hårdvara till bygget och det tänder ju moddningshumöret! 😀 Förhoppningsvis kommer jag ha möjligheten att vara på CeBIT - det vore otroligt roligt.

Till er som vill ha ljusare bilder - Jag har försökt att ta lite ljusare bilder den här gången. De första tre är riktigt mörka, det vet jag. Jag har tyvärr inte tillgång till dagsljus, vilket är en av ingridenserna i schyssta ljusa bilder så fram tills att jag är ledig samtidigt som solen är uppe så blir bilderna inte ljusare än såhär. Men någon gång så ska det komma!

[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Avatar
Patrik Blom
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
Member Since:
June 18, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261473
January 27, 2011 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Riktigt nice Hannes!:D:D

Älskar iden med kylaren! på med två snygga fläktar och testa den sen när du får tid;):D vore nice med någon snygg V8 inspirerad topp;):)

Bilderna är riktigt härliga även trots avsaknaden av dagsljus:)

keep it up!:D

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1261477
January 28, 2011 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

Det enda som saknas nu är ett helt knippe såna där helgalna ADHD-fläktar med alla tänkbara färger från Enermax. Såna här: http://enermax.com/home.php?fn.....038;no=126

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1261484
January 28, 2011 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Good looking hardware Hannes. Riktigt najs måste jag säga.
Ska bli spännande att se lite ljusare bilder och hur det påverkar upplägget, men den där kylaren är ju grymt cool.

Per SJöberg
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 83
Member Since:
December 27, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261487
January 28, 2011 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Grymt rolig ide och lek med formen på kylaren!

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261492
January 28, 2011 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Patrik Blom;1261570 wrote: Riktigt nice Hannes!:D:D

Älskar iden med kylaren! på med två snygga fläktar och testa den sen när du får tid;):D vore nice med någon snygg V8 inspirerad topp;):)

Bilderna är riktigt härliga även trots avsaknaden av dagsljus:)

keep it up!:D

Den är nog relativt klar som den är faktiskt. Gillar hur den blev. 🙂 Kommer köra den passiv när jag väl startar upp datorn.

Mean Machine;1261574 wrote: Det enda som saknas nu är ett helt knippe såna där helgalna ADHD-fläktar med alla tänkbara färger från Enermax. Såna här: http://enermax.com/home.php?fn.....038;no=126

Enermax bad mig använda de där disco fläktarna i mitt första bygge. Jag är inte mycket för sånt faktiskt. ^^, Kommer nog inte att använda några fläktar alls i det här bygget.

Anton Karmehed;1261581 wrote: Good looking hardware Hannes. Riktigt najs måste jag säga.
Ska bli spännande att se lite ljusare bilder och hur det påverkar upplägget, men den där kylaren är ju grymt cool.

Tack Anton! Ska se över möjligheten med ljusare bilder, om inte annat kanske det blir lite inofficella bilder för bara er eftersom att ni tjatar så! 😉

phuden;1261584 wrote: Grymt rolig ide och lek med formen på kylaren!

Tack! Har haft idén sedan jag såg kylaren för första gången, men den slutgiltiga designen blev först nu igår när jag väl satt med den. Då de rundade innerflänsarna kom till, innan hade jag bara tänkt att vrida omkring med dem.

Fadderullan
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
Member Since:
January 11, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1261506
January 28, 2011 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Snyggt gjort med kylaren! Riktigt häftigt faktiskt, synd att den inte går att köpa sådan i butik 😛 Hade säkerligen sålt som smör i solsken 😉

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261512
January 29, 2011 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Tror du det? Vad snällt. 🙂 Många tunga namn inom moddningscenen har faktiskt blivit lite till sig i brallan pga av den här kylarmodden. Jag är jätte nöjd och stolt - men fram för allt tacksam för alla fina kommentarer ifrån er.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261680
February 1, 2011 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Ny sponsor - Ekwaterblocks.

Avatar
Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
May 30, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1261726
February 2, 2011 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 28
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL