September 29, 2003
OfflineSkämtosido på namnet i topicen. Vi vet inte vad vi ska kalla vår brutala server än (ironi)
Det började iallafall med en dålig fylla, och gnäll på att det fanns för lite seriösa byggen på gång här, så dagen efter tog vi saken i egna händer rent ut sagt.
Raddie kom till mig, med ett gammalt noname tower, lite päls och ett glatt humör. Senare stack vi ut lite, fixade och chillade. Och det slutade med att vi fick tag på en fin radiator, från en opel. ( ett gammalt värmeelement)
Så nu när vi fått detta massiva elementet, så började vi skissa och tänka. Vi tänkte så att det knakade, och sen kom vi på det ultimata. Något som inte sett att någon annan har! Vi skulle sätta radiatorn på sidan. Vi ville att radiatorn skulle få ett konstant flöde, och att all luften som kom från fronten, skulle ta sig ut genom radiatorn igen.
Det tog lite tid att rita upp hur vi ville ha det, men efter mycket mätande, och tänkade, så tog jag mig ner på verkstaden och började bocka aluminum. Samtidigt, så spacklade raddie fronten, och limmade på vårat ultimata och brutala och porriga päls på sidorna. Varför päls undrar ni kanske ? Jo det har visat sig att vi är lite mysko, och gillar att mysa med våra datorer. Och vem vill mysa med en hård pch kall plåtburk? nä just det!
Så efter massa mer tänkande, så kom vi på, att vi var egentligen dumma som kom på detta. så vi var inne på att lägga ner bygget, då vi inte pallade lägga ut pengar.
men så, som en skänk från ovan, så kom raddie med en gammal 900mhz! med hela 256 i ram (osäker) och ett gforce 2! efter lite rotande i mina lådor, så fann jag en massiv alufläns, som sedan limmandes på nordbryggan. Då vi ville ha en snabb 900a. Och en unik. Så vi letade lite till i lådorna, och fann mitt gammla och fina Geforce 3! med massiv kopparkylning och voltmodd.
Så vi satte fart, och byggde mer. Vi kapade, sågande och slet som hulliganer. Sen kom vi på, att vi hade en radiator, och fixat så att den satt perfekt, med luftflöde och allt. och då slog det oss, vi måste fan ha en pump och ett block ? Så när jag satt på dreamhack, så kom det som en skänk från ovan! en fin pump och block (maze 4 eller nått) såldes billigt i trade kanalen. så det köptes, och bygget började arta sig.
Nu är ni säkert trötta på att läsa, och vi se bilder ? ja jag tänkte det. Men vi har ingen kamera! (luring)
Hade kunnat göra denna texten mycket längre, men jag tog bara det viktiga. vill ni veta mer, så var inte rädda för att fråga. Vi bits inte 🙂
Här kommer iallafall bilderna 🙂 Dock så är den inte ihopakopplad och 100% klar. Ska päls på fronten, en lcd display, och massa dioder som lyser så sött...och porrigt... sexigt.. mmm jaaa ! 😀
Om ni vill ha fler bilder från andra vinklar, eller andra poses (mm ja)
Eller på vissa detaljer, så skrik!
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Kommer bli någon form av galler framför radiatorn, så att det ser sexigare ut. Kommer även bli, stålomspunna slangar 😀 Låter och är farligt, men ack så snyggt. 🙂 Vi ska försöka att få den klar, tills denna månaden är slut.
Så om ni ger oss massa komentarer, och creds, så kanske det går fortare ? för vi älskar beröm.. 😀
Finns säker stavfel i texten, och dom skyller jag på att jag är trött.
September 29, 2003
Offlinedålig fylla - så mycket sprit så att man inte kan stå. fast det är iofs en bra fylla, fast ändå inte 🙂
Aja, pälsen har rykt av servern nu. Blev less på den, då den inte räckte till. Så den kommer bli lackerad istället. Blir förmodligen en vinröd bas, och sedan en ljusare nyans, för att få fram en snygg rosa lack. Kommer nog slänga på mirraflakes (glitterflingor) och sedan klarlackera den. 🙂
Har försökt fixa dom stålomspunna slangarna, men efter som att min far har skadat sig, så kan jag inte ta mig ner till verkstaden, så att jag kan pressa slangarna 🙁
September 29, 2003
OfflineDet har varit en hård tid på sistonde, med snus, brännvin o damer.
Men nu har jag tagit mig i kragen, och betällt sakerna från elfa, som dör upp idag! Tänkte att nu vill dom jävlarna säkert ha bilder, så jag får väll slänga upp en eller två 😀
2 skärmar, och massa sladdar o motstånd m.m
[Image Can Not Be Found]
Ska försöka löda ihopa det tills imorrn. Får se hur den ska fästas, antagligen i fronten, eller så får den en egen upphöjning i toppen. Får se vad jag kommer fram till. Tänkte att jag skulle göra lite nu, när Raddie inte ser (han bara gnäller) 😀
Och bara för att jag är så snäll, så ska ni få en liten tjuvtitt på mitt kommande projekt, min egna lilla htpc 😉
[Image Can Not Be Found]
ser ni prometeian ? 😀 nypåfylld med r504 😉
Edit:
Fixade hem lödkolven igårkväll med, så det blir till att löda lite när jag kommer hem! ska försöka få liv i en skärm, och börja mäta ut vart den ska sitta.
Edit:
Nu är jag inne på modningshumör igen 😉
Löddat lite nu, ska bara på med vridpottarna och motstånden 🙂
Bilder till folket 🙂
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)

Log In