Länkar till Antivirus, Spyware removal osv. | Säkerhet | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Länkar till Antivirus, Spyware removal osv.
This topic is locked
Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
januari 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
ManicBlue
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
december 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
2
september 25, 2004 - 8:57 e m
sp_Permalink sp_Print

Bra jobb, slänger på ett klister på tråden. Se nu bara till att hålla den ”up to date”.

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
januari 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
3
september 25, 2004 - 9:01 e m
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: Bra jobb, slänger på ett klister på tråden. Se nu bara till att hålla den ”up to date”.

okej, ska försöka med det 🙂
skulle hjälpa om resten av forumiterna kom med tips också 🙂

Avatar
Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
Member Since:
augusti 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
4
september 25, 2004 - 10:44 e m
sp_Permalink sp_Print

Etheral wrote: [quote=ManicBlue]Bra jobb, slänger på ett klister på tråden. Se nu bara till att hålla den ”up to date”.

okej, ska försöka med det 🙂
skulle hjälpa om resten av forumiterna kom med tips också 🙂

Kaspersky antivirus kan jag varmt rekommendera, ett av de bästa antivirus programmen.
I brandväggs väg kan jag rekommendera Outpost, den har fått bra recensioner.

Annan fördel med dom två är att de tar väldigt lite minne. 🙂

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
Member Since:
januari 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
5
september 26, 2004 - 9:37 f m
sp_Permalink sp_Print

Gascogne wrote: [quote=Etheral][quote=ManicBlue]Bra jobb, slänger på ett klister på tråden. Se nu bara till att hålla den ”up to date”.

okej, ska försöka med det 🙂
skulle hjälpa om resten av forumiterna kom med tips också 🙂

Kaspersky antivirus kan jag varmt rekommendera, ett av de bästa antivirus programmen.
I brandväggs väg kan jag rekommendera Outpost, den har fått bra recensioner.

Annan fördel med dom två är att de tar väldigt lite minne. 🙂

mjo, fast dom två har jag redan med 🙂

lade till Clam AV och Spyware Blaster

finnefindo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 386
Member Since:
december 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
6
oktober 12, 2004 - 12:44 f m
sp_Permalink sp_Print

Jävligt nice tråd Etheral 😉

Keep It To Update 😛

Avatar
Gamblor
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
september 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
7
oktober 12, 2004 - 12:56 e m
sp_Permalink sp_Print

Det skulle vara bra ifall listan berättar om vilka som är gratisalternativ och/eller helt webbaserade.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
Member Since:
november 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
8
oktober 27, 2004 - 9:11 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag kör med Norton Antivirus 2004 Professional Edition. Visst, den kostar pengar, typ 600kr, men det är det fan värt. Programmet är ypperligt. Virusdefinitioner i ett år ingår.

stormaz
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3071
Member Since:
maj 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
9
oktober 31, 2004 - 10:49 f m
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Det skulle vara bra ifall listan berättar om vilka som är gratisalternativ och/eller helt webbaserade.

Exakt, för jag letar efter ett antivirus program just nu som är helt gratis.

Adam
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5104
Member Since:
mars 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
10
oktober 31, 2004 - 2:07 e m
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=Gamblor]Det skulle vara bra ifall listan berättar om vilka som är gratisalternativ och/eller helt webbaserade.

Exakt, för jag letar efter ett antivirus program just nu som är helt gratis.

Läser du inte FAQn? 😮 Du som själv har skrivit en borde väl veta… 👿

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
Member Since:
maj 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
11
november 10, 2004 - 3:44 e m
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Jag kör med Norton Antivirus 2004 Professional Edition. Visst, den kostar pengar, typ 600kr, men det är det fan värt. Programmet är ypperligt. Virusdefinitioner i ett år ingår.

Norton produkterna är inte något att ha. Om man kollar sig runt i världen så det är knappast något företag som har deras produkter, utan det är mest hobby användare som tror deras saker är bra.

Nod32 och Kaspersky är de två antivirus program som duger.

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
Member Since:
november 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
12
december 17, 2004 - 9:41 f m
sp_Permalink sp_Print

LuckyLuke wrote: [quote=conny_69]Jag kör med Norton Antivirus 2004 Professional Edition. Visst, den kostar pengar, typ 600kr, men det är det fan värt. Programmet är ypperligt. Virusdefinitioner i ett år ingår.

Norton produkterna är inte något att ha. Om man kollar sig runt i världen så det är knappast något företag som har deras produkter, utan det är mest hobby användare som tror deras saker är bra.

Nod32 och Kaspersky är de två antivirus program som duger.

Haha, ok, du har varit ute och farit mycket i våran stora vida värld.. 😉
Jag kan säga såhär, 99% utav alla brandväggar/Antivirusprogram som är gjort för hemanvändare suger. Det enda som inte gör det är AVP.
Men, ett stort men. Både Norton Corporate Edition 8.0 (Som jag kör hemma) och McAfee VirusScan Enterprise 8.0i (har på jobbet.) är fruktansvärt bra produkter. Anledningen till att jag inte kör McAfee hemma, som dock är bättre i min anledning. Är för att en jag pratade med en administratör på ett globalt företag med över 40000+ klienter/servrar, han tyckte att Norton var bättre, så vi swappade licenser för att se vad vi tyckte sen. Och jag kan säga att Norton Corp. Ed. är riktigt bra. Dock så har jag inte så mycket erfarenhet av hur man administrerar det i större nätverk, men jag antar att de flesta av er ändå inte kommer göra det.

Poängen är att applikationer för hemanvändare oftast bara är fyllda med lull-lull som slöar ner.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Wooden
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
juni 4, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
13
juni 4, 2005 - 12:36 f m
sp_Permalink sp_Print

hej det är så här att jag rättar till listan pga felaktigheter i listan som finns här nere såna saker som jag inte tycker att ni skall ladda ner
Och säger annars är de en bra lista jag har testat alla och kontrollerat alla dess program så jag kan säga detta.
Säger en sak ni måste veta tro inte på säkerheten!! ha ert förnuft och tänk för och efter de ni gör.
Gör som ni brukar göra i verkligheten. För tror man stenhårt på säkerheten är man illa ute.Det gäller tänka efter och dessutom kan jag säga så här ta inte allt så allvarligt bara man har lite förnuft så går allt smidigt. lycka till!! obs det är bara några saker som jag har sagt om men sen har jag även lagt till som tycker att ni bör veta på vissa program

Antivirusföretag/Program
Avast antivirus
NOD32
F-Secure Antivirus *Rekommenderas*
AVG Antivirus
Kaspersky Antivirus *Rekommenderas*
Mcafee Antivirus *Rekommenderas*
NORMAN Antivirus
Panda Antivirus
Bitdefender
Sophos Antivirus
Symantec Norton Antivirus
Trend Micro PC-cillin
Antivir Antivirus
Clam Antivirus *Added 26/9 04*

Online Virusdatabaser
Computer Associates Virus Information Center
F-Secure: Security Information Center
McAfee AVERT Virus Information Library
Sophos
Symantec Security Response
Trend Micro Virus Encyclopedia
Viruslist.com

Adware osv. borttagning
Webroot Spysweeper *Rekommenderas*= inte för denna innehåller spion program som inte syns när man installerar
Spybot Search & Destroy
Pestpatrol *Rekommenderas*
Lavasoft Ad-aware *Rekommenderas*
Moosoft The Cleaner = väldig seg och dessutom segar den ner datorn ordentligt och hittar inte allt
spybouncer
Nitrous Online
Spyware Blaster *Added 26/9 04*
Anti Trojan
Trojanhunter = innehåller också spion program som inte syns när man installerar trojanhunter är trojan borttagare och tar inte bort det spion program den har installerat.
Moosoft The Cleaner*Även här* *Added 26/9 04*

Brandväggar
Sygate Personal Firewall *Rekommenderas* = lätt att installera och är bra brandvägg för nybörjare
Kerio Personal Firewall
Zonealarm = är det bästa för både nybörjare och avancerad användare
Outpost Firewall = inget för nybörjare men är svår och installera och fixa dessutom är de massa knappar och sånt så svårehetsgrad är 4
Tiny Personal Firewall = bra för nybörjare som inte kan så mycket om brandväggar

Antivirus nyheter
SecurityFocus Online: Virus
The Register – Anti-Virus

Vogon
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
april 7, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
14
april 9, 2008 - 8:36 f m
sp_Permalink sp_Print

Vilket eller vilka antivirusprogram upplever ni har minst störande gränssnitt? Jag vill helst undvika att få en massa färgglada dialogrutor uppslängda i ansiktet varje gång:

  • virusdefinitionerna börjar uppdateras
  • uppdateringen har slutförts
  • genomsökningen har slutförts utan att några virus hittades
  • etc, etc…

(Yes, I’m looking at you AVG!)

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
15
april 9, 2008 - 9:01 f m
sp_Permalink sp_Print

Vogon wrote: Vilket eller vilka antivirusprogram upplever ni har minst störande gränssnitt? Jag vill helst undvika att få en massa färgglada dialogrutor uppslängda i ansiktet varje gång:

  • virusdefinitionerna börjar uppdateras
  • uppdateringen har slutförts
  • genomsökningen har slutförts utan att några virus hittades
  • etc, etc…

(Yes, I’m looking at you AVG!)

Avast.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Vogon
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
april 7, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
16
april 9, 2008 - 10:46 f m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Avast.

Avast, ye sea-legged dog! Jag sitter vid en Avast-burk just nu faktiskt. Gratislicensen har gått ut och den slänger med jämna mellanrum upp stora röda ”balloon tips” som bara går bort om man klickar på dem. Då öppnas ett fönster som inte heller går att stänga – eller placera i bakgrunden – utan som bara går bort om man väljer ett av alternativen. Det är möjligt att Avast håller sig snäll så länge man betalar men jag fick då inget bra första intryck. 😛

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
17
april 9, 2008 - 10:51 f m
sp_Permalink sp_Print

Vogon wrote: Avast, ye sea-legged dog! Jag sitter vid en Avast-burk just nu faktiskt. Gratislicensen har gått ut och den slänger med jämna mellanrum upp stora röda ”balloon tips” som bara går bort om man klickar på dem. Då öppnas ett fönster som inte heller går att stänga – eller placera i bakgrunden – utan som bara går bort om man väljer ett av alternativen. Det är möjligt att Avast håller sig snäll så länge man betalar men jag fick då inget bra första intryck. 😛

”avast! 4 Home Edition works for 60 days after the installation in demo mode. You will obtain your FREE license key by E-mail after the registration. The license key is valid for 1 year. After one year you will need to just re-register.”

”Gratislicensen” för dej som privatperson går aldrig ut, bara det giltiga serienummret…
Gå bara in på http://www.avast.com/eng/home-…..ration.php och registrera om dej så får du ett nytt serienummer per mail. Varje serienummer giltig i 1 år.
Har kört med avast i snart 3 år nu och kan inte påstå att jag är besviken.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Vogon
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
Member Since:
april 7, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
18
april 9, 2008 - 11:39 f m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Har kört med avast i snart 3 år nu och kan inte påstå att jag är besviken.

Ok, jag kanske får ge det en chans till då. Men enligt Lars Olofssons Teknikblogg är Avast dåligt på att upptäcka polymorfiska virus.

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
januari 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
19
april 9, 2008 - 3:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Kör själv med NOD32, I standard konfig så meddelar det när det har uppdaterat virus definitionerna, men det går att ändra så att den inte talar om det. Rutan syns bara under någon sekund.

//Jimmy

Michelle Harrison
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
februari 27, 2017
sp_UserOfflineSmall Offline
20
februari 27, 2017 - 7:39 e m
sp_Permalink sp_Print

mitt val – Avast + detta program http://onenet.se/guider/cryptolocker/ 

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
301 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

GermanVevy GermanVevy

ytaletkygf ytaletkygf

jtaletaoqg jtaletaoqg

AplusMotHQ AplusMotHQ

WileysitZI WileysitZI

ppu-pro_bewRG ppu-pro_bewRG

MichaeldalIL MichaeldalIL

WilliamWotQI WilliamWotQI

FuriousBraw FuriousBraw

UbvpwcgatKX UbvpwcgatKX

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL