August 27, 2003
Jaha, frugan tycker det låter för mycket i källaren.
Jag har 3x DL145 G2 att avvara.
2st är utrustade med:
2xOpteron DualCore 275 2.2GHz
4x1 GB DDR (klarar 16gb, 8st slottar totalt)
Detta är mycket trevliga servrar som kör SATA-disk, har PCI-X och PCI-Express expansionsslottar och inbyggt LOM-kort för konsoll.
Sen har jag en likadan till som dock bara startar på en CPU, vet inte riktigt vad som är felet på den. Följer primärt med som reservdelsmaskin/mekmaskin. Om inte annat kan man ju flyttas DIMM:arna och maxa en maskin.
Är man snäll får man med 400GB sata-disken jag använt för att funktionstesta burkarna med
Prisidé för alla tre är 2500kr.
-----------------------------------------------------------------------------
Den andra servern är en Sun Fire V60X
En lite mer enterprise-aktig server. I denna snurrar det 2x Intel Xeon 2.80GHz. 4GB RAM och två 146GB SCSI-diskar. PCI-X, Dual gbit NIC och lite annat smått och gott.
Prisidé 800kr.
Sen till sist har jag en Cisco 2960 8TC-S
Bra labbswitch till ciscokurserna eller kompetent hemmaswitch.
8x FastEthernet och en Combo Gig/SFP. Kör IOS.
CISCO CATALYST 2960-8TC-S SWITCH 8 10/100 | Dustinhome.se
Prisidé 600kr.
Servrarna kommer INTE att skickas om man inte ger ett enastående bud (typ 600kr för frakten och 600kr för själva arbetet att emballera och köra iväg dom några till mil till bussfrakt), dom väger ju en 20-25kg styck och jag har låååååångt till bussfrakt. Cisco-lådan går bra att frakta men föredrar såklart hämtning.
Burkarna finns i Järfälla Stockholm. Jag kan tänka mig att byta mot en Svets eller kontanter 😉 Blir det budgivning på saker så avslutas det på Fredag.
Mvh
Fredrik
1 Guest(s)