February 25, 2011
Säljer nu min spelburk då den köptes i syfte att spela Skyrim under ledigheten men känns nu överflödig då spelsessionerna i spelet blivit allt kortare trots Dawnguard . Övriga spel inte intresserar mig, börjar bli för gammal (tror jag). Allting fungerar galant, den har totalt inte haft mer än 240-300h on-tid. Jag köpte denna endast för att spela Skyrim, och därtill har jag jobbets bärbara. Efter två och ett halvt år av jobb som systemanalyst tyckte jag mig förtjäna ett monster att spela detta underbara spel på under min ledighet.
Detta monster är således väldigt sparsamt använt förutom ca 125h (tot 240-300h installerandes drivrutiner och annat) spelande i Skyrim . Den har endast varit min speldator, använder min bärbara till multimedia, Office, slö-surfande mm då jag är sparsam med el-användning.
PSU: Corsair HX850v2 850W FULLT MODULÄRT köpt på inet 2012-07-10 för 1468:-, kvitto finns! (länkar ett test där det prisas till skyarna). Den är bokstavligen alltid knäpptyst, även under spelande. (Läs recensioner!).
Moderkort: Asus P8Z68-V PRO (Supports the 2nd Generation Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3 Processors). 4 4 portar 6GB SATA, HDMI, VGA, samt DVI för det interna grafikkortet finns för dubbelskärmar, Lucid Virtu hse länk. Köpt på Dataone 2012-07-11 för 1560:-, kvitto finns. Specifikationer/översikt: ASUS - Moderkort- ASUS P8Z68-V PRO . CPU:s som stöds: ASUS - Motherboards- ASUS P8Z68-V PRO
Asus GTX 580 Direct CU II köpt på CDON 2012-07-14, testklockat för 3422:-
Processor: Intel 2500k Köpt 2012-07-10 på inet för 1809:-, kvitto finns
Processorkylare: Corsair slutet-vattensystem med två Corsair 2000-RPM (dubbelstyrda) fläktar H70 (pull and push). Köpt 2012-07-10 på Webhallen för 729:-, anta att kvitto finns, annars ringer och fixar jag en kopia.
1TB Western Digital Caviar Black 6GB/s 64mb Cache 2012-07-13 köpt på Inet för 848:-, kvitto finns.
Chassi: Lian-Li PC-8FI Svart (full aluminium) svart, extremt lätt, bästa chassit jag någonsin ägt. Använt en dremel och monterat en sidofläkt. Köpt på Inet 2012-07-10 för 1238:-.
Minnen: Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz köpt på Webhallen kontant 500:- (kvitto saknas) ett par månder gamla.
Skärm: Samsung Syncmaster 2443 DW (DISPLAYPORT, DVI, RGB, LCD-display / TFT aktiv matris, 50.000 dynamisk, 5ms, 1920x1200 mm) , köpt 2010-10-08 på webhallen för 3700:-,3 års på platsen-garanti en väldigt liten repa jag ska ta en bild på, dock lägger man märke till den i snitt en gång i veckan om ens den, efter tag syns den inte om det är helt vitt på loadingscreen.
Razer Naga mmo: Razer Naga MMO nypris 774:- , köpt 2012-07-10 på Inet
Nypris på allt idag enligt prisjakt skulle hamna på ca 12000-15000 (skärmen exkluerad), dock är det på grund av att vissa håller på att sluta sälja vissa modeller etc men det betyder inte jag tänker gå ner hur långt som helst. Allt är ändå så gott som sprillans nya allihop. Kvitto finns på ALLT förutom på ramminnen
Alla andra är fullt välkomna att ställa frågor och BJUD gärna i tråden (kollar tråden oftare än mailen för att besvara frågor) .FÖRSKOTTSBETALNING in på mitt Nordea-konto gäller . Finns att hämta på Östermalm, Starrängsringen 25 i Stockholm. Kan även skickas men köparen står för frakten. Kvitto finns på ALLT förutom ram-minnena. Jag har referenser på Swec.... som kan fås via PM där jag sålt igenom 27 annonser med 0 klagomål :>
February 25, 2011
henel321;1283516 wrote: Riktpris på GTX 580? Webhallen tar 2689 kr för nya Zotac.
Läs på reglerna tack, och det är ett Asus GTX 580 DIRECT CU II, inte ett referenskort från Zotac... herregud.
"1. Inga onödiga inlägg får förekomma. Budgivning är vad som gäller. Frågor kring objektet är OK såvida trådskaparen inte angett annat. Vidare är inte heller synpunkter på säljarens prissättning tillåten. Är du inte intresserad utav produkten utan bara ute efter att påpeka tex. det höga priset kan du strunta i att skriva alls."
January 18, 2007
Ok, trevlig attityd. Jag bad om ett utgångsbud för att slippa låga bud som Caterhams som du förmodligen inte är intresserad av - dessutom är det väl kutym att skriva just ett utgångspris/riktpris. Jag var intresserad av att lägga betydligt mer då du finns lokalt och potentiellt en smidig affär men med sådan attityd väljer jag andra säljare.
Lycka till med försäljningen.
2 Guest(s)