2st Voltaire HCA 400Ex Infiniband 4X PCI-Express (Billigt 10Gpbs-LAN) inkl 9M kablage|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
2st Voltaire HCA 400Ex Infiniband 4X PCI-Express (Billigt 10Gpbs-LAN) inkl 9M kablage
[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 4, 2012 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

TRÅD KAN LÅSAS

Voltaire HCA 400Ex Infiniband 4X PCI-Express
2st Infiniband-adaptrar för PCI-Express, datablad från tillverkaren finns här: http://www.voltaire.com/docume.....Adsweb.pdf
Har själv bara testat dem i Windowsmiljö som hastigast, då användes Openfabrics OFED-driver(https://www.openfabrics.org/re.....aller.html) som ger en IPoIB(IP over Infiniband)-stöd så det fungerar i praktiken som vilket nätverkskort som helst fast i 10Gbps-hastigheter. Går även utmärkt att använda med exempelvis iSCSI RDMA eller liknande om man vill minska overhead.

Säljer korten då mitt hårdvaruraidkort la av just när jag fått hem dessa och numera kör jag Freenas på filservern vilket inte har stöd för Infiniband så jag nöjer mig med Gigabit istället.

Observera att detta inte är grejer som lirar med vilka operativsystem som helst, så kör du nåt annat än Windows Vista/7/S2008 så kolla noga upp att operativsystemet har stöd för det först. Det finns tydligen dem som fått igång dessa kort under Windows 8 / Server 2012 med lite pillande, men inget jag garanterar personligen. Linuxstödet verkar vara rätt så omfattande så där bör man inte ha några stora problem alls.

Foxconn Infiniband-kabel 9M
1st medföljande kabel till dessa kort för att köra en direktlänk mellan två datorer, exempelvis filserver med rejäl RAID i ena ändan och spel/arbetsdator med SSD i andra. Har för mig att 9M är maxlängden man kan köra på den här anslutningen utan att börja använda optisk utrustning.

Startbud: 800:- inklusive frakt för alltihop. Skickas med Schenker Privatpaket.

Vänligen håll samtliga bud i tråden.

Attached files

[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Stringer Bell
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
1285927
December 15, 2012 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Testar att buda 400

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
1286000
December 18, 2012 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag behåller nog korten istället, inte intresserad att sälja dom för lågt och intresset verkar alldeles för svagt.

Tråden kan låsas.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 87
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL