December 23, 2013
Hej! Jag har två grafikkort att sälja, här är specifikationerna:
Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB
- Chipset GeForce GTX 460
- Core Clock 715 MHz
- Shader Clock 1430 MHz
- Memory Clock 3600 MHz
- Process Technology 40 nm
- Memory Size 1 GB
- Memory Bus 256 bit
- Card Bus PCI-E 2.0
- Memory Type GDDR5
- DirectX 11
- OpenGL 4.0
- PCB Form ATX
- Digital max resolution 2560 x 1600
- Analog max resolution 2048 x 1536
- Multi-view 2
- I/O DVI-I*2
- mini HDMI*1
- HDMI (by adapter)
- D-sub (by adapter)
- Card size 255 mm x 136 mm x 43 mm
- Power requirement 500W (with two 6-pin external power connectors)
Ena kortet köpte jag sent i Januari 2011, medan det andra inköptes i Februari 2012. De har använts tillsammans med SLI och har inte överklockats på egen hand, då de kommer fabriksöverklockade.
Prestandan med SLI är mycket god, men man kan inte tyvärr förvänta sig allt för bra prestanda på de högsta grafiknivåerna i spel som Battlefield 3 (eller 4) eller Rome 2: Total War, då de är i allmänhet ganska krävande på när det gäller grafikminne (vad jag har förstått i alla fall). Däremot så lyckades jag kunna spela Batman: Arkham City med nästan allt på högsta, utom Tessellation, samt att DOTA 2 maxas utan problem, bara som några exempel.
De fungerar utmärkt fortfarande och har tagits väl hand om, med avdammning och så vidare. Däremot så finns det ett missljud i ett av korten. De medkommer inte med kvitton tyvärr, och originalkartongerna kan möjligtvis finnas kvar i förråd, om det önskas så kan jag kika efter. Annars så kan jag skaffa andra kartonger + antistatpåsar med.
När det gäller pris, så tänkte jag mig 350:- för kortet med missljud, 400:- för det andra, eller högstbjudande. Om kortet/korten önskas att hämtas upp så kan vi mötas i Göteborg, annars kan jag skicka via Posten eller Schenker. Eventuell frakt får betalas av köparen.
Betalning via bank. Produkt skickas efter betalning har mottagits. Jag förbehåller rätten att sälja till vem jag vill eller inte sälja alls.
Om referens eller dylikt önskas så har jag en vän som kan ställa upp här på forumet.
1 Guest(s)