February 25, 2013
Allting sålt till Legend. Kan avslutas vid tillfälle.
//Azathoth
Hej
Har 3st Defekta laptops/Reservdelar och göra mig av med, finns inte riktigt tid längre för mig så de ligger nu i en låda om någon är intresserad och skruva och försöka fixa.
Alla maskiner saknar minne,disk och batteri. Dock skickar jag med 3x512mb so-dimm ddr-2, 3x1gb DDR3 sodimm, en 60gb 2.5" sata disk (tömd), en extra AMD CPU & Laddare till alla 3 maskiner, så om ni fixar en av dem har ni en hel laptop iallafall
Maskinera är som följer:
IBM Thinkpad X60
FEL: startar inte längre, misstänker moderkort.
SKICK: Skärm, tangentbord, chassi ser bra ut och inga uppenbara fel, men vet inte vad som kan vara problemet.
HP DV6-1250
FEL: Blinkar felkod att CPU är felaktig, dock har jag bytt CPU och det funkar fortfarande inte, många HP forum skriver att det troligen är moderkort och att man kan i vissa fall ta fram värme pistol och fixa det med uppvärmning. SKICK: Verkligen i bra skick ser nästan ut som ny, har också skruvat isär den för att byta CPU, så någon skruv fattas i chassit men de har jag lösa vid sidan om (tror det var 4st).
OBS: Batteriet finns Ser också att batteriet ladder när jag kopplar in laddare.
Lenovo Thinkpad R61e
FEL: Skärmen hade problem och fick aldrig bild en vän till mig skruvade och bytte någon del men fick det aldrig riktigt och funka ok. Skulle säga att maskinen funkar i sig förutom skärm.
SKICK: Skärm ser ok ut men funkar inte, chassi lite slittet, tangentbordet helt ok. Dock är den sönderskruvad för jag skulle vid ett tillfälle kolla CPU:n (T8300), så det kan saknas skruvar men skickar med allt jag hittar.
OBS: Såg att HDD vagan och cover för HDD:n saknas.
Eftersom jag mecklar lite och kollat CPU mm är de idag inte helt ihopa
skruvade men det mesta är med och de har inga plastdels skador vad jag
kan se.
Allting säljes "as is" och jag ser gärna att det blir sålt i ett paket.
Pris ide för hela paketet är 250:-+frakt (tror det landar på 100:- med Schenker eller avhämtning Malmö).
Kan ordna bilder och mera information om det önskas.
Då det inte varit intresse för hela paketet kan jag tänka mig sälja delarna, hör av er via PM, tex CD-Rom/DVD Laptop storlek finns för hemmabygge?
February 25, 2013
Japps till X60 finns en P/N: 40Y7700 (65W AC adapter). En sådan finns till R61e också även om det sägs att det ska köras med 90W så har jag inte haft problem med en 65W om man inte har dockningsstation eller så. Jag kan ha en 90W i gömmorna.
"Alla maskiner saknar minne,disk och batteri. Dock skickar jag med 2x512mb so-dimm ddr-2 och en 60gb 2.5" sata disk (tömd) & Laddare till alla 3 maskiner, så om ni fixar en har ni en hel (utom batteri) iallafall."
1 Guest(s)