February 7, 2007
Hej!
Jag söker efter moderkort med tillhörande CPU.
Enda kraven är att moderkortet ska ha (minst) 4st DDR3, stöd för CrossFire (gärna med stöd för både Crossfire och SLI) och att det fungerar som det ska. Det spelar ingen roll om det är ett low end-moderkort, sålänge det fungerar, ska inte överklocka eller något sådant.
CPUn ska helst vara 4- eller 6-kärnig och passa moderkortet ovan.
I CPU-väg så är det något i klass med en Phenon II X4 980/975/970, X6 10*5T, Core i7 920/860 osv. Men jag är inte omöjlig, både sämre och bättre CPUer är av intresse, detta är mest bara ett riktmått. Jag betalar inte mer för "Black Editions" och sådant, jag ska inte klocka något alls.
Prisidé för CPU+mobo beror på delar och jag vet vad saker är värda, så inga fantasipriser. 🙂
RAM kan vara av intresse om priset är rätt, men DDR3 är så pass billigt att det nästan bättre att köpa nytt.
Jag har ett HD4770 liggandes som jag gärna skulle vilja köra Crossfire på, så om någon har ett till HD4770 liggandes kan det vara intressant också, gärna en Crossfire-brygga.
Om någon har ett par grafikkort som passar sig för Crossfire i samma klass så kan det vara av intresse, och då kan jag ev. sälja mitt nuvrande. 🙂
Jag finns i Sthlm och kan hämta upp/mötas upp lite överallt i Sthlm.
Var inte rädda att skriva vad ni har och håll gärna allt i tråden!
Mvh,
Mark
1 Guest(s)