B: Stationär C2D + ca$h --> Laptop (Macbook, Acer TimelineX...?)|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
B: Stationär C2D + ca$h --> Laptop (Macbook, Acer TimelineX...?)
Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 26, 2010 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

På grund utav en planerad framtida utlandsflytt så behöver jag nu skaffa en bärbar dator istället för min stationära.

Jag är främst ute efter en dator ur antingen antingen Macbook Pro- eller Acer TimelineX-serien.
Men andra datorer kan fungera det med.

Datorn kommer till stor del användas till fotograferande, så en bra skärm med vettig upplösning prioriteras, samt måste datorn kunna behandla högupplösta bilder i Photoshop och Lightroom utan problem = minst C2D 2Ghz.
En annan sak som prioriteras är bra batteritid.

---
Då ekonomin inte är på topp så tvivlar jag på att jag kan köpa en dator rakt av (men om ni enbart säljer, skicka ett PM ändå), så därför vill jag helst byta in min dator i samma veva.

Datorns specifikationer:
CPU: Core 2 Duo E6600
RAM: 3GB DDR2 (2x 1024mb + 2x 512mb)
GFX: Geforce 8800GT 512mb (G92 kärna)
Mobo: Gigabyte GA-P35-DS3
PSU: Hiper Type-R 580W (modulärt, alla kablar ink. org "verktygslåda" medföljer)
Chassi: Antec Ninehundred (ink. alla skruvar o allt)
HDD: *Diskuteras*
Övrigt: SATA-DVD brännare sitter i (svart, matchar chassit). 3x 120mm fläktar hänger med, samt den stora som sitter i chassit. CPU kylaren är utbytt mot AC Freezer 7, har dock en Scythe MINI NINJA-fläns liggandes, då tanken var att jag skulle bygga HTPC.

Tillval:
Skärmar: LG L1919S (19" LCD), samt någon Yüsmart 17" LCD kan skickas med. Kör dessa i dualscreen just nu, fungerar fint.
Tangentbord: Logitech Illuminated (även Deltaco TB-102 finns)

...HTPC bygge kanske?

Ja, vad ni vill ha och inte ha går ju att diskutera fram, men jag säger redan nu; inget säljs i delar! (förens datorn är såld ;))

Datorn finns i Västerås, och upphämtas med fördel här. Ev. att man kan lösa transport på något vänster.

-----

Jaja, ledsen för väggen med text.
Sammanfattningsvis:
Har ni en Macbook Pro eller en Acer TimelineX, eller någon annan dator som passar in på min beskrivning - skicka ett PM!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 376
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL