November 22, 2005
Vill sälja/byta följande (behöver fler PCIe-portar). Aldrig överklockat något
Svart Fractal design R3, något repigt, fläktgaller på baksidan uppklippt
Zotac Z68ITX-A-E (köpt 2011-07-11, 5 års garanti)
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE
Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB (windforce=3fläktar)
Noctua NH-U12P utan fläktar (montering för 120mm fläktar finns dock)
Säljer mitt ATX-modifierat PowerMac G5 chassi pga ändrade planer. Fint chassi i 100% aluminium, några smårepor=inget man ser på avstånd
-Nätaggregat utbytt till Seasonic M12D 850w, inbyggt i ursprungliga nätaggets låda med strömkontakt fastlödd (C19 strömkabel medföljer) och 2 tysta 60mm fläktar med 3pins fläktkontakt om man vill övervaka hastigheten.
-Hål gjort för moderkortskontakter, inga andra yttre hål gjorda
-Moderkortsplåten är eget bygge, inte så snyggt, men vem kollar bakom moderkortet 🙂
-Chassit har endast 4st PCI-slots utåt, nr 2-5 räknat från processorn. Det går bra att montera grafikkort längst ut om de inte har utstickande kontakter i övre raden.
-Det går att montera valfri optisk enhet, skruvar medföljer
-En intern 3.5" plats för hårddisk, stötdämpade skruvar medföljer
-Frontpanel med interna moderkortskontakter för powerknapp, powerLED och usb-port (ej firewire400)
-2x92mm noctua PWM fläktar monterade på baksidan
Startbud 2000kr, behåller det annars.
Har kvar nästan alla delar från två kompletta G5-system (late 2005) om det skulle vara av intresse
Vit Macbook 2006 som saknar en del skruvar, har sprucken skärm och är allmänt ful, men den har ny fläkt och nytt batteri
AT&T iPhone4 som inte går på batteri, använd delarna eller fixa. Startar via usb-kabel, men restore avbryts när den ska starta om. Saknar kanske några skruvar också.
Behöver:
(m)ATX-moderkort och cpu av likvärdig prestanda, måste ha minst en PCIe 16x och en PCIe 8x
16gb+ ddr3 1600mhz+ (beroende på moderkort)
Integrerad 2x120mm vattenkylning (t ex H100i)
Nätaggregat på minst 500w
Kom med bud eller bytesförslag, bor i Lund och prioriterar lokala byten. Fråga om något är oklart, kan ta bilder vid behov.
September 8, 2011
November 22, 2005
Bursecarl: Moderkorten uppfyller inte 16x + 8x, men efter lite sökande verkar det som jag klarar mig på 2st 8x eller 16x + 4x. i3 och chassi behöver jag inte och behåller hellre CPUn.
Är ett byte av Zotac Z68 + pengar mot OCZ modstream 600w och Asrock Z77 extreme4-m intressant? Bor du i närheten?
September 8, 2011
mani99;1287811 wrote: Bursecarl: Moderkorten uppfyller inte 16x + 8x, men efter lite sökande verkar det som jag klarar mig på 2st 8x eller 16x + 4x. i3 och chassi behöver jag inte och behåller hellre CPUn.
Är ett byte av Zotac Z68 + pengar mot OCZ modstream 600w och Asrock Z77 extreme4-m intressant? Bor du i närheten?
I närheten är ju att ta i, men hade kunnat kört ner till Lund om vi hade gjort bytena jag nämnde.
Byta zotac Z68 + pengar mot OCZ och Asrock är inte jätteintressant, tyvärr.
Hade 2500K varit inblandad då hade det varit intressant.
Jag kan tänka mig att köpa Zotac Z68. C:a pris?
Kan tänka mig att köpa 2500K också. Bjuder 1000kr för den.
September 8, 2011
mani99;1287817 wrote: Bursecarl: Ok, vad sägs om 1000kr för cpun och vi byter zotac mot nätagg? Kan du tänka dig köra till Lund för det?
Jag har 20 mil, det är lite långt men det beror ju på när man har tid och tillgång till bil, vilket jag inte har så ofta.
Sambon har den nästan jämnt.
Kan vi inte skicka grejerna?
Eller mötas halvvägs?
November 22, 2005
macrus: De fungerar felfritt, men ante_ante har redan bjudit 220kr+frakt
Bursecarl: Jag trodde jag svarade igår, men misslyckades uppenbarligen. 20mil är väldigt långt ja, vi kan skicka istället. Ta resten i PM?
Så ser det ut nu:
Caterham: iphone4 300kr+frakt
ante_ante: minnen 220kr+frakt
Bursecarl: Moderkort+Cpu
Går vidare med byte av moderkort+cpu, väntar ett par dagar med resten
2 Guest(s)