November 24, 2007
Datorn finns i Göteborg. Jag kan tänka mig att komma och lämna den/hämta saker i närområdet. Skickas ej.
Har tänkt mig ett bytesvärde på runt 2000 eller säljpris på 1500 och kan tänka mig att lägga pengar imellan om du har fler saker jag söker än datorn är värd.
Saker jag är intresserad av:
Radeon 6950/6970
Moderkort till Sandy Bridge, ska ha utgångar för integrerad grafik samt minst 6 SATA. Helst ATX.
Processor, S1155, antingen de nya PentiumDualCore eller enklare i3a.
Komplett paket socket 1156 eller AM3 som uppfyller kraven ovan kan även vara intressant.
RAM. 1600MHz DDR3, gärna Corsair XMS3 eftersom det är det jag har redan.
Nätagg, runt 400-500W, 80+ samt tyst.
Bytesobjektet är enligt rubriken en 15,4" bärbar Dell:
2.0GHz T6400
4GB DDR2
320GB 5400RPM
Radeon HD3450 256MB (OBS DDR2)
LED-skärm, 1280x800, mycket bra ljusstyrka så den går även att använda utomhus om inte solen ligger rakt på.
Datorn funkar utmärkt till filmuppspelning (1080p utan att hicka med DXVA) och enklare eller något äldre spel om man inte är för kräsen. Batteriet håller ca 1h20min vid surf/musikspelande, enligt batterybar är kapaciteten nere på 2885mWh av de ursprungliga 5200mWh.
Locket har mönstret Red Swirl vilket väldigt effektivt döljer alla små repor som uppstår vid användning. Finns lite små märken på insidan där locket skavt mot handledsstödet men annars är den i gott skick. Var inne på reparation och fick moderkort samt kylfläns/fläkt utbytt i maj i år.
Har tyvär ingen aning om var jag har skivorna till datorn, har kört Win7 64bit på den utan problem, alla drivrutiner finns från Dells hemsida. Sitter nyckel till Vista på undersidan.
1 Guest(s)