June 11, 2011
Hej!
Chassi: Skulle nu vilja byta ut mitt Antec Sonata som jag köpte begagnat här i somras! Exakt vilket chassi jag är ute efter vet jag inte, så ni får komma med förslag. Det kan till exempel vara ett chassi från Cooler Master, Antec eller Fractal Design. Vet att det finns några riktigt fina från Corsair också, men dem har jag nog inte råd med 🙂
En fördel skulle vara om du bor i Örebro så att jag kan komma och hämta chassit (har dock inte bil), för det blir nog lite dyrt att skicka är jag rädd? Men går det att ordna med frakt och det inte blir hutlöst dyrt så är det naturligtvis också ett alternativ. Säg vad du har för något och vad du vill ha för det!
Nätaggregat: Ja eventuellt skulle jag kunna köpa ett nätaggregat också. Här har jag ingen aning om alls vad jag är ute efter, bara att det inte får kosta allt för mycket. Men det ska väl i alla fall vara i klass med, eller bättre, än mitt Antec 380 watt eller mitt Deltaco 500 watt. Säg vad du har för något och vad du vill ha för det!
CPU: Just nu sitter jag med en Q6600. Det skulle vara kul att uppgradera, så om du har något bättre får du gärna höra av dig. Jag antar att en bättre processor kommer kosta minst 4-500, kanske ännu mer? Så det blir kanske svårt att få tag på något här då jag hade tänkt mig ett pris en bit under tusenlappen... Men kom gärna med förslag ändå, säg vad du har och vad det kostar!
Eventuellt skulle jag också kunna tänka mig att köpa en AM3-processor om den är bättre än en FX-4100! Har ingen koll på vilka AM3 det finns riktigt, men säg vad du har och vad du begär för pris så får vi se.
Ska något skickas vore det väl bra om du har några omdömen som jag kan få se. Trevlig kväll! 🙂
1 Guest(s)