July 20, 2007
(Nya grejer inom **)
Skärmar (x3):
Packard Bell Viseo 240DX (ström och VGA-sladd medföljer) funkar bra. 24" FullHD, VGA och DVI.
500kr styck, 3 för 1200.
Skärm (x1)
HP L1950G 4:3 skärm VGA och DVI.
100kr
Fodral till 17" Laptop:
Golla blått med vitt mönster (bild kan skickas) med någon ljus fläck på framsidan.
100kr, medföljer vid köp av något annat som passar i det. 🙂
Fungerande Laptop:
HP Mini 210-2201eo (Röd), bootar men har inget installerat OS. Fungerade bra sist den användes.
500kr
Defekt Laptop:
Dell Inspiron 1545 (Blå), ej original AC-adapter (König ersättare), ingen HDD och batteriet är väl halvdant. Dock fungerade den bra innan disken togs ur. 4GB RAM, dual-core, dedikerad grafik etc.
500kr
Negativ-scanner:
Plexgear Pixaver Expo - använd en gång till ett projekt som aldrig blev av. Komplett.
300kr
Chassin:
Jag har letat upp så mycket tillbehör jag kunnat hitta till samtliga dock kan jag inte garantera att allt finns. Samtliga har dock varit använda och har alltså tillräckligt med tillbehör för att få in grundkomponenter.
Antec Sonata II (svart), med nätagg, dock vet jag inte funktion på detta, fungerade sist det användes dock med någon tejpad sladd.
200kr
Antec P180 Mini (vit), detta har ett par fläktgaller bortklippta, utsidan är dock intakt och chassit fungerar utmärkt.
300kr
Lian Li PC-V351 (röd), Använd som HTPC under längre tid, mycket trevligt chassi med plats för det mesta. Notera att chassit är i röd aluminium.
300kr
*Minne:*
SO-DIMM DDR3 Samsung 1GB (1Rx8 PC3-10600S)
50kr
Nätverk:
Äldre Belkin Router (Wireless G Plus MIMO Router) 50kr
Netgear Switch 8p 10/100/1000 (GS608 v3) 150kr
*HP Procurve 24p 10/100 switchar 2524 (J4813A) (x2) 150kr st*
300kr för alla
Kylning:
Originalkylare AMD med heatpipes
Noctua 120mm (x1) och 140mm (x1)
Nanoxia 120mm med controller (x2)
Everflow 120mm (x1)
No-name 40mm (x1)
400kr för samtliga.
Högtalare:
Logitech LS21 2.1 system.
100kr
*Lagringsdelar:*
S-ata DVD-brännare (en vit och en svart)
100 kr styck
Deltaco USB2 2,5" kabinett, strömförsörjning via USB. Inga kablar medföljer. Ett rött och ett vitt/silver.
50kr styck
Transcend USB 3.0 Expresscard. Ger två USB 3.0 portar via Expresscard plats.
150kr
USB - USB överföring. Sladd för att koppla ihop två datorer med USB och föra över filer mellan dem. USB 2.0. Köpt på Clas Ohlsson för ett par år sedan. Jargy CO LT, P/N CBL-207
100kr
USB-Hubb Plexgear, ström via USB. 4 portar USB 2.0.
50kr
*SLI/Crossfirebryggor*:
2st ASUS SLI-bryggor samt en Crossfire-brygga. Mjuka.
100kr alla tre - 50kr styck.
*Övrigt USB:*
Logitech G15 - en gammal trotjänare som jag hoppas någon kan ha bättre nytta av. OBS! Engelsk layout! Fungerar alldeles utmärkt, och i (för sin ålder) bra skick.
200kr
IR-mottagare, ingick till något ASUS HTPC-moderkort, men bör fungera bra oavsett moderkort.
50kr
*DVI-kablar*
3m Dual-link (3st)
50kr styck.
Har även (som alla andra 🙂 ) en hel drös med sladdar av alla slag och längder. Fråga om det är något ni behöver.
Alla priser får ses som ledande, jag vill bli av med grejerna men inte till vilket pris som helst. Så bud är välkomna. Kvitton finns nog inte kvar till något är jag rädd.
Ser gärna att samma person köper flera (eller alla saker) bra pris ordnas i så fall. De ENDA byten som är intressanta är:
Xbox One (gärna med Kinect) - kan eventuellt lägga pengar emellan beroende på vad som medföljer.
S-ata HDD(er) på 1TB och uppåt. Gärna WD Red eller motsvarande.
Finns i Linköping (Ljungsbro) skickas helst inte då jag saknar lådor till det mesta. Jag rör mig regelbundet i trakterna kring Norrköping och Örebro, så transport dit kan ordnas. (Även Borås och Karlstad är möjligt med omnejd, men mer sällan) Betalning sker med kontanter, banköverföring eller Swish.
Vid frågor, skriv gärna i tråden så får alla del av informationen.
July 20, 2007
Caterham;1296455 wrote: Inte för att jag är intresserad utav minnena men det är väl DDR3 och inte DDR2 eftersom det är PC3 minnen
Tog tag i saken och kollade upp det, det stämmer att det är DDR3 - är Elixyr fortfarande intresserad i så fall? Om så är fallet så är budet taget, skicka adress och ser jag till att de kommer iväg snarast.
March 27, 2006
July 20, 2007
Puoti Pelkonen;1296676 wrote: Du skriver defekt laptop men beskriver inget som tycks trasigt... vilket iofs känns intressant. Kan du tänka dig att skicka de bärbara datorerna?
Defekt på det sätt att den inte har någon disk, och att jag därför inte kan kontrollera att allt är bra. Sedan saknas ju som sagt originaladapter och batteriet har sätt bättre dagar. Förutom det, så skall den fungera fint. Jo, det skulle nog gå att skicka dem, får leta upp lämplig låda att packa i bara.
March 27, 2006
1 Guest(s)