November 5, 2012
Hej
Jag säljer mitt gamla Ps2 Slim chippat med Dms4 Lite SE.
Bild: http://i.imgur.com/OXVL9.jpg
Det har stått undanpackat och jag har inte använt det på 3 år. Jag testade det häromdagen med ett bränt spel och ett orginalspel och det funkade. Jag tar dock inget ansvar för i vilket skick det är.
Det som följer med:
Basenhet
1 orginalhandkontroll (dock verkar några knappar inte funka på denna längre)
1 annan handkontroll (se bild)
1 minneskort 8mb
Strömkabel och rgb-kabel
Manualer
En bränd version av Tekken 5.
Pris: 100 kr plus frakt (jag tror frakten går på 75 - 90 kr via Schenker)
November 5, 2012
Jag bor i en liten håla i Småland, så det är en bra bit från Stockholm tyvärr.
Det jag kan ge som referens är mitt omdöme på mitt Tradera-konto Omdömen
Skicka mig ett PM så löser vi affären ifall du är intresserad.
April 9, 2012
September 6, 2009
Dontmakeme;1284887 wrote: Vet du ifall det går att spela ps1 spel på chippet?
Det kan jag svara på.
du behöver inte ens ha chippad för att spela bräna ps1 spel på en ps2a. enda du behöver göra, är att du ser till så att inte ps2an startar om när du öppnar luckan. på så sätta kan du swappa disk. från vilket ps1 orginalspel till vilket kopierat ps1 spel som helst. så startar det.
förlåt om jag blev lite off topic. när det var sålt. men kanske en bra info att veta om till senare köp.
April 9, 2012
Jo jag vet det tricket funkar fin fint för ps1 spel men lite krångligare med att få rätt timing för ps2 spel men det är inga problem till dom har man Free mcboot, men Man vill ju rätt ogärna ta sönder motorn för ps2 läsaren genom att swapa så där, tror inte det är jättehälsosamt eller har du gjort så i många år utan några problem?
September 6, 2009
Dontmakeme;1284903 wrote: Jo jag vet det tricket funkar fin fint för ps1 spel men lite krångligare med att få rätt timing för ps2 spel men det är inga problem till dom har man Free mcboot, men Man vill ju rätt ogärna ta sönder motorn för ps2 läsaren genom att swapa så där, tror inte det är jättehälsosamt eller har du gjort så i många år utan några problem?
nja. spelar inte så mycket ps1 spel faktiskt. Men när jag körde ps2 å backup. så använde jag mig av swapdisk.
2 Guest(s)