March 17, 2002
Som rubrik säger är jag på jakt efter både PS3 och Xbox 360 med defekter som YLOD/RROD.
Trasiga hårddiskar och blurayläsare inget problem heller.
Ser helst att maskinerna ej är lagade sedan tidigare så man kan göra jobbet ordentligt, men är öppen för förslag på denna punkt också.
Även fungerande maskiner av intresse om priset är rätt.
Kan hämta upp i Stockholms Norrort, annars pröjsar jag frakt.
Kan betala med banköverföring, cash vid upphämtning eller dellikvid i form av MSI 680 GTX Lightning (men då skall det vara antingen flera enheter eller en fungerande ;))
Har även två stycken Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 som lämpligt kan bytas mot konsoller också.
Alla svar beaktas =)
Med vänlig hälsning,
Oldschool member since 2002.
March 17, 2002
MaCK86;1292503 wrote: Har ett gäng olika Xbox ar skulle gärna byta till mig ett 680 ring mig på 0734278241
Tack för svaret!
Sitter lite trångt just nu så det är svårt att ringa för tillfället.
Jag antar att det är defekter på dessa?
Kan du lista vad för defekter?
Hur många har du?
MVH,
March 10, 2003
Har ett Ps3 Phat som har trasig flash-krets. Fungerar frånsett att det inte går att uppdatera firmware. Detta gör att inga nya spel fungerar på den. Varit öppnad och kollad på inuti, men gick inte fixa. Kommer inte ihåg vilken Fw som låg inne. Men har för mig den var väldigt gammal.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 17, 2002
Mutt:
Tack för svaret, har du modellnummer på din PS3 eller ännu bättre serienummer på blu-ray läsaren så får du gärna skriva det =)
Ctrl:
Tack för ditt svar också!
Har även du modellnummer på din konsol så får du gärna skriva det också.
Hur kom det fram att det inte går att laga?
MVH,
March 10, 2003
MegaGeekBoy;1292516 wrote:
Ctrl:
Tack för ditt svar också!
Har även du modellnummer på din konsol så får du gärna skriva det också.
Hur kom det fram att det inte går att laga?MVH,
Tja, enda sättet att laga det är att byta flash-chippet. Vilket är svårt när det gäller ytmonterade kretsar
med den storleken som man hittar i PS3. Felet är att den inte kan skriva till NAND kretsen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 11, 2012
Hej jag har 2-3 xenon boxar där dvd nyckeln är borta och alla förutom 1 är uppdaterad till 2.0.15774 men den som inte är har 2.0.147 något har rrod lite i ett skruvstäd med dessa 3-4 boxarna.. sedan har jag 1 slim med rgx funkade men bilden frös i skyrim 1-3 gånger sedan rdod
En som får rrod e74 den RGH:ad tror det är för slö boottiming på den så annars skulle nog den inte få rrod eller e74
E74 på en svart elit kanske går att laga har inte hittat något fix för detta på den den RGH:ad NÅN mer RROD på RGH:ad alla rgh:ade maskiner har HDMIN och en fult fungerande halo ED grön men den är den första jag skaffat så den är lite klenod MVH Ring för mer exacta detaljer
1 Guest(s)