July 20, 2007
Tjena, är på jakt efter en filserver (eller delar till en), alternativt en mer high-end NAS beroende på pris. Jag har följande krav:
Filservern behöver inte ha medföljande diskar, men skall ha portar för i alla fall 10 S-ata diskar. Får gärna ha dubbla NICar, så strömsnål som möjligt.
NAS:en skall ha möjlighet att köra både 2,5 och 3,5 diskar (SSD och HDD) gärna Hyper-V stöd och stöd för SMB 3.0.
Kom med förslag, både på kompletta server (med eller utan diskar) delar eller NAS. Även nyare diskar, typ WD Red eller liknande är av intresse. Prio är mängd före storlek, dvs hellre 4x1TB än 2x2TB osv.
Behöver inte vara någon "märkes"-server, dvs hemmabyggen går utmärkt.
Mvh Simon
January 18, 2004
terjes_slav;1294553 wrote: Tjena, är på jakt efter en filserver (eller delar till en), alternativt en mer high-end NAS beroende på pris. Jag har följande krav:
Filservern behöver inte ha medföljande diskar, men skall ha portar för i alla fall 10 S-ata diskar. Får gärna ha dubbla NICar, så strömsnål som möjligt.
NAS:en skall ha möjlighet att köra både 2,5 och 3,5 diskar (SSD och HDD) gärna Hyper-V stöd och stöd för SMB 3.0.
Kom med förslag, både på kompletta server (med eller utan diskar) delar eller NAS. Även nyare diskar, typ WD Red eller liknande är av intresse. Prio är mängd före storlek, dvs hellre 4x1TB än 2x2TB osv.
Behöver inte vara någon "märkes"-server, dvs hemmabyggen går utmärkt.
Mvh Simon
Jag har ett Fractal Design Array R2 att sälja. Chassi och nätagg
Fractal Design Array R2 300W (Svart) - Chassi - Hitta lgsta pris, test och specs
450:- inkl frakt. Låter det rimligt?
July 20, 2007
niclasc;1294555 wrote: Jag har ett Fractal Design Array R2 att sälja. Chassi och nätagg
Fractal Design Array R2 300W (Svart) - Chassi - Hitta lgsta pris, test och specs
450:- inkl frakt. Låter det rimligt?
Chassi har jag tyvärr redan, missade nog att skriva det. Tack ändå!
2 Guest(s)