December 28, 2005
Hej!
Är en relativt ny Fujitsu-bärbar, bara några månader på nacken.
Har varit Win 7 Pro inlagt i den. Klistermärke intakt undertill.
La in Windows 8 för att testa och råkade formatera hela disken inkl återställningspartitionen.
Får jag inte tag i skivan så får jag bita i det sura äpplet och skicka in maskinen... ville undvika denna kostnad.
September 6, 2009
December 28, 2005
Sannolikt olika skivor. Snackade med supporten och de menar att jag måste ha just Fujitsu-återställningsskiva för att bla aktiveringen ska fungera korrekt. Fick rådet att skicka in datorn men det kommer att kosta mig. Hittar jag inget innan fredag så skickar jag in den.
November 10, 2003
Förlåt att jag kapar tråden men sitter på ett liknande problem med en HP som hade win 7 pro, bytte disk och de på oficiella image stället funkade inte heller för mig.
Som tur är använder jag Ubuntu på heltid men kan behöva win ibland (som nu för Skandiabankens bankid 🙁 i virtualbox. Har provat en ren installation även och inte lyckats få till det.
Om nån lycklig själ sitter på en win 7 pro för HP (skall inte spela nån roll bara den är hp brandad) så ...
October 13, 2005
Jag hade själv samma problem med min HP pavilion G6. Disken kraschade och därmed var recovey partitionen rökt. Jag fick hjälp via HP supporten att ladda ner en ren windows installation som nyckeln (win 7 hope premium) fungerade till.
Official Windows 7 SP1 ISO from Digital River « My Digital Life
Det finns även andra windows versioner att tanka ner. Om man inte hittar sin version med svensk language pack så finns det ett sätt att komma runt det.
January 9, 2004
När jag jobbade för FSC så var de olika skivor för olika maskiner. Sammtidigt så VET jag att du kan aktivera OEM nycklar på vanliga retail skivor av Windows 7. I många fall funkar alla språk också. Prova ring PytteMjuk så går det nog med din nyckel ska du se. Om inte FSC köpt nån sneak nyckel då...
2 Guest(s)