September 16, 2009
På grund av nytt datorbygge ska en del rensas ut, och lite nytt köpas in.
Säljes
Grafikkort: 2st Gigabyte HD6950 2Gb med full-cover EK-FC6970 Nickel/plexi vattenblock och backplates. Korten har BIOS-switch och upplåsta shaders. Presterar bättre än GTX 680 i Crossfire! Nypris 3300kr/st.
Mitt Pris: 1400kr/st eller bud, först till kvarn!
Chassi: Cooler Master Stacker med hål för trippel radiator i taket
Egenmoddat chassi i borstat aluminium. 6st USB + firewire i frontpanelen. Perfekt för dig med behov av mycket plats och ordentlig kylning. Säljes helst inkl. radiator, fläktgaller, fläktkontroller och shroud (se nedan) då chassit är anpassat utefter dessa (se bilder). Chassit är i mycket gott skick! Nypris 1395kr.
Mitt Pris: Bud
Radiator: Asetek Black Ice Xtreme 3 (3 x 120mm)
Extremt kompetent radiator som ensam kylt en i5 2500k @ 4,5Ghz samt 2st HD6950 i Crossfire (med fläktarna nedan på lägsta möjliga varvtal). Hemmabyggd shroud medföljer. Mycket gott skick! Nypris 849kr.
Fläktgaller: Watercool HTF2 Triple Fan Grill
Snyggt fläktgaller i borstat aluminium/stål för tre 120mm fläktar på rad. Mycket gott skick! Nypris 149kr.
Fläktar: 3st. PAPST 120mm (38dB, 2400 rpm, 82,4 cfm) inkl. förlängningssladdar med motstånd för varvtalssänkning. Mycket bra och tysta fläktar som flyttar mycket luft. Använda ett antal år, men i övrigt mycket gott skick! Nypris 507kr.
Fläktkontroller: ZALMAN ZM-MFC1
Enastående fläktkontroller med möjlighet att styra 4+2 fläktar. Mycket gott skick! Nypris 279kr.
Reservoar (defekt): 5,25" Danger Den plexiglastank med G1/4-gängor. Finns ett fåtal sprickor som troligen behöver limmas - i övrigt en mycket bra tank! Nypris 256kr.
Lämna bud via PM eller i tråden. Övriga kommentarer undanbedes vänligen! Småsakerna kan hämtas i Uppsala/Stockholm alt. skickas, chassit bör nog hämtas i Uppsala (är rätt tungt).
Köpes
4-6st Tysta 120mm fläktar med högst statiskt tryck, ex. Scythe Gentle Typhoon (1450/1850 rpm), Be-Quiet, Corsair SP120 Quiet eller liknande
Med vänliga hälsningar
Isak
Ps. Ni ser hur chassit ser ut med radiator, fläktar, fläktgaller, fläktkontroller och vattentank monterade på bilden!
1 Guest(s)