July 1, 2002
Recension av Audio Technica ATH-M50 - Anvndaromdmen
38ohm så fungerar mycket bra i mobilen eller liknande, men låter självklart bäst med ett vettigt ljudkort.
Spelade i max 40h så de är i nyskick.
Digitalt kvitto finns och kan mailas vid ev. köp.
Finns på Södermalm i Stockholm.
Ska de skickas så är det förskottsbetalning som gäller, Recensionsdatabas.
Pris: Bud.
September 18, 2013
Byten intressanta? har det mesta inom hårdvara eller ett par Beyerdynamic DT880 Edition 250 Ohm - Hrlur - Hitta lgsta pris, test och specs jag tröttnat på 🙂
Spelar som en kung men men kräver sin hörlurstärkare så inget för den klena mp3 spelaren, hade en nuforce tidigare men missade en lödpunkt när jag fixade till den så fick den aldrig att fungera igen gav väl runt 4k för dom men kan tänka mig byta rakt av. Vill bara ha nytt ljud, tröttnat lite på referens när det gäller mitt användningsområde musiklyssning på kvällarna 🙂 Har redan referens på studiomonitorerna 😛
September 18, 2013
mel0dy;1291754 wrote: @evil333
Hm, det kanske.
Har ett par DT770 Pro, men hade ju passat bra med ett par öppna lurar också.
Vart i landet finns du?@Steelknee, bud noterat ifall byte inte skulle bli av.
Göteborg, Majorna, tycker 880 låter lite mer ref, även om jag gillade ljudet i 770 också. Hörde just 770 pro hos en polare som också mixar en del och var aningens mer färgat på det där sista under 300hz. Men sedan är ju ljud väldigt subjektivt så vad jag hör kanske inte du hör 😛 Skulle väl iaf påstå att 880 är en gnutta vassare än 770, men är ju en smaksak.
Jag är mest intresserad av just M50 för att jag läste om dom för länge sedan och var något jag fastnade för. Jag måste byta ljud vart tredje år annars blir jag less 🙂 Hade ett par AKG K240S tidigare men 880 är ju tunga som bly i jämförelse, hur upplever du att M50 sitter på huvet? Behöver som sagt inte ref nu längre jag inte proddar längre, som jag förstått det så ska M50 vara väldigt balanserade men lite mer umpf på dom lägre hzen 🙂
Kvällsmusik ska dom användas till 😛
July 1, 2002
evil333;1291755 wrote: Göteborg, Majorna, tycker 880 låter lite mer ref, även om jag gillade ljudet i 770 också. Hörde just 770 pro hos en polare som också mixar en del och var aningens mer färgat på det där sista under 300hz. Men sedan är ju ljud väldigt subjektivt så vad jag hör kanske inte du hör 😛 Skulle väl iaf påstå att 880 är en gnutta vassare än 770, men är ju en smaksak.
Jag är mest intresserad av just M50 för att jag läste om dom för länge sedan och var något jag fastnade för. Jag måste byta ljud vart tredje år annars blir jag less 🙂 Hade ett par AKG K240S tidigare men 880 är ju tunga som bly i jämförelse, hur upplever du att M50 sitter på huvet? Behöver som sagt inte ref nu längre jag inte proddar längre, som jag förstått det så ska M50 vara väldigt balanserade men lite mer umpf på dom lägre hzen 🙂
Kvällsmusik ska dom användas till 😛
Tycker M50 sitter mycket bra, kan dock bli aningens varmt om man sitter med dem en längre stund. Precis som alla andra lurar med skinnliknande material på kuddarna.
Tycker dom låter mycket bra, som du säger är det bra tryck i de lägre tonerna, kanske lite för bra för att använda som referenslurar. Men samtidigt som det är bra tryck så är basen ändå tight/snärtigt. Får nästan 770Pro att låta lite bullriga.
2 Guest(s)