December 22, 2007
Hej!
Säljer en iMac 2010 med nedan specifikationer:
i5-750 2.66GHz Quadcore
4GB SO-DIMM DDR3 1067MHz
AMD 4850 grafikkort
Corsair Force 120GB SSD (första generationen Force 285MB/s läs)
Detta är alltså den versionen av iMac som man kan köra i "Target display-mode" utan att behöva ha ett grafikkort med aktiv thunderbolt. Det enda som behövs är ett grafikkort med någon typ av displayport. HDMI fungerar INTE!.
SSD var inte ett tillval till denna datorn utan den monterades in i efterhand av mig. Har inte kvar 1TB disken som satt där tidigare.
Har haft datorn sedan den var ny men nu är det dags att uppgradera sig, men detta måste vara det absolut bästa elektronik köpet man gjort. Färgerna är helt otroliga jämfört med andra LCD/LED skärmar. Upplösningen är 2560x1440 vilket också fungerar i target display-mode.
Nu till det "tråkiga" för cirka 6-8 månader sedan så pajjade nätdelen den är nu bytt.
Den fungerar mycket bra inga problem men när bildskärmen går ner i viloläge så hör man att nätdelen surrar/tjuter lite svagt har kört så här i mer än ett halvår. Har dock stängt av viloläget.
Med tanke på att datorn varit isärplockad många gånger så finns det lite mikroskopiskt smuts på insidan av glaset är dock inget jag har brytt mig om.
Annars rent estetiskt så är den i mycket fint skick, inga repor eller andra skador. Alla kontakter / högtalare och liknande är fullt fungerande.
Pris: BUD
Hämtas enbart i Kristianstad.
December 22, 2007
1 Guest(s)