March 22, 2015
Hej!
Känner att det är dags att byta ut min gamla I7 920 C0/C1 mot något modernare, kraftfullare och energisnålare. Har ställt in mig på mini-ITX så att jag kan ta med mig datorn om man ska hem över sommaren eller om man ska iväg på lan någonstans.
Som processor så tänkte jag typ en i5 3570K eller bättre. Spelar inte så krävande spel, typ Guild Wars 2, DotA2 osv. Behöver ju då ett mini-ITX moderkort som passar till detta och sedan lite ram-minne också. 4GB känns för lite så 8GB är det jag tänker sikta på.
Har du en vattenkylare till processorn som du vill bli av med så köper jag gärna den också. Kravet är dock att den passar i ett Bitfenix Prodigy chassi för det är ett sådan jag tänkt köpa.
Jag bor i Norrköping så kan hämta i Norrköping/Linköping och jag kan även ordna med upphämtning i Sundsvall. Annars så betalar jag gärna frakt.
Hör av dig med vad du har och vill bli av med så kan vi komma överens om ett pris. Vill du köpa min gamla rigg (Asus P6T Deluxe V2, i7 920 C0/C1, Noctua NH-U12P, Corsair 3x2GB ram) så säg till så kan vi ordna det också 😉
March 22, 2015
2 Guest(s)