November 5, 2010
Skulle vilja prova på den röda sidan lite för att komma åt fler PCI-E lanes.
Så jag önskar byta min i5 2500k & Asus P8P67m-pro mot "motsvarande" amd-system, mATX eller ATX. Enda krav är 890 eller 990 FX chipset, processor kan allt från core-upplåst 550BE till 81** FX funka.
Pengar mellan åt något håll är helt ok beroende på vad det rör sig om.
Jag finns i Lund, så Skåne vore väl att föredra men det går säkert lösa på distans också.
September 9, 2009
Jag är sugen på att byta, kommer att befinna mig i Malmö under helgen (20:e - 22:e juli) men kan eventuellt svänga förbi Lund på vägen om du inte har möjlighet att ta dig in till dom trakterna.
Phenom II X4 955BE (C3-stepping, klockar till 4,2 GHz 1.425V om jag inte minns helt fel)
ASUS Crosshair IV Formula (890FX + SB950, stöd för AM3+ och Bulldozer)
EDIT: Ändrade från V till IV.
November 5, 2010
Hugossons förslag ligger bäst till, 790 FX går tyvärr bort i brist på SATA3.
Inte omöjligt att jag tar mig till Malmö i andra ärenden, vi kan väl höras om exakta planer när det närmar sig. Är det V eller IV formula, prisjakt anger 990FX för V och 890FX för IV, inte för det spelar så stor roll men trevligt att veta.
September 9, 2009
slackr;1281611 wrote: Hugossons förslag ligger bäst till, 790 FX går tyvärr bort i brist på SATA3.
Inte omöjligt att jag tar mig till Malmö i andra ärenden, vi kan väl höras om exakta planer när det närmar sig. Är det V eller IV formula, prisjakt anger 990FX för V och 890FX för IV, inte för det spelar så stor roll men trevligt att veta.
Bra att du lade märke till det, stavfelsolle var i farten. Det är IV (4). Du får gärna lämna besked om hur du ska göra senast torsdag, då jag åker ned ganska tidigt på fredagen 🙂
1 Guest(s)