October 20, 2005
July 30, 2010
Jag hittade en utländsk sida Micro-Tools Europe Tools | JIS-Type
Hittade även Farnell om det nu är såna skruvmejslar. Jag sökte på JIS på deras sida och då kom dessa upp. Tyvärr säljer inte Farnell till privatpersoner, men Microkit gör det och tar hem från Farnell om du vill. Jag har handlat där och tycker dom är ok.
58-0257 - MOODY TOOLS - TOOLS, SCREWDRIVERS | Farnell Sverige
https://www.microkit.se/ där privatpersoner kan beställa
Jag skulle också behöva en stjärnmejsel av väldigt litet format då det sitter väldigt små skruvar på mitt grafikkort. Eller så skiter jag i det och skaffar ett bättre grafikkort, så slipper jag sätta dit en annan kylare
October 20, 2005
October 20, 2005
July 30, 2010
Hur stora är det stora mejslarna då? Jag vill ju inte ha nåt som inte passar. Jag kanske skaffar ett bättre grafikkort nån gång senare i alla fall, så jag bryr mig nog inte att köpa en bättre fläkt till kortet. Ska man spela så krävs det nästan 2GB minne på korten som minst idag, i alla fall i Skyrim som är ett av de få spelen jag spelar
October 20, 2005
June 26, 2002
Har de inte det på Kjell & company?
October 20, 2005
Jag tror de säljer phillips-mejslar hos kjell. JIS-mejslar liknar philips men det skiljer litegrann: De allra minsta JIS-skruvarna kan ta skada av phillipsmejslar pga den lilla utbuktningen den har:
October 20, 2005
June 20, 2005
JIS = Phillips standard, kallas "kryss-mejsel" i sverige. Alltså inte att förväxla med Pozidrive som har två kors, en mindre och en större del.
Finns separata mejslar på jula, clas ohlson, biltema, kjell osv.. Pris ca 10-50kr/st inkl moms. Gäller alla storlekar från 000-2 (000 är minst).
October 20, 2005
JIS är en kryssmejsel men inte Philips standard. Det är Japan industrial standard som används mer eller mindre i de flesta grejer tillverkade i asien.
Jag har testat att använda dessa skruvmejslar till att öppna ett objektiv där de sitter som handsken medan en philips (precisionsmejsel från biltema) med samma storlek inte kommer lika långt ner vilket resulterar att skruven inte får tillräckligt med grepp och förstör gängan.
2 Guest(s)