June 30, 2002
Hej
Kort om tid, är borta mån-ons och om det ska bli affär måste jag ha den före helgen... med andra ord krävs det i praktiken affär nu i helgen för leverans via post.
Kollar ändå upp läget, det finns ju alternativ via stormarknaderna som inte är helt hopplösa men...
Vad som sökes?
En bärbar dator, gör inget om den "ser bra ut för en tjej", som inte alls behöver ha värstingprestanda men som ändå inte heller gör en knäpp. Med andra ord, ska det vara "mini-format" så bör det vara bra sådant...
Jag räknar snarare med ca 15" och en prislapp på 2-3 000:- för en begagnad. Givetvis beroende på vad du har att sälja...
Batteritid måste vara bra, om vi säger 2-3 timmar som ett minimum. Ska väl inte användas under pendling eller liknande men finns inget som är lika frustrerande som om det inte går använda utan att alltid ha nätsladd i.
Minst 2 GB RAM, gärna HDMI-utgång.
Eftersom det i sådana fall är en present, inga dumma repor eller liknande tack...
June 30, 2002
Definitivt inte ointressant. Med andra ord en sådan här? http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=655376
Motståndare just nu är väl antingen en ny av just nu okänd modell eller en Dell Inspiron 1525.
Vilket pris har du för din?
December 14, 2005
Kan en Dell Latitude X1 (liten och passivt kyld) vara intressant? 3-4 timmars batteritid och knäpptyst, lätt och liten. Har för mig att jag har 2,5GB minne i den. Medföljer även två originalladdare (en snabbladdare, en reseladdare), fodral, extern optisk enhet och dubbla batterier (ett litet, ett stort, båda original). Kan släppa den för under 2k.
December 14, 2005
Den kommer ursprungligen med 512MB tror jag, har satt i en 2GB-sticka i efterhand som tillsammans med det inbyggda ger drygt 2GB. Kan kolla upp exakt hur mycket Windows ser om det i övrigt är intressant.
Sitter en 60GB hårddisk i och processorn är på 1.1GHz så det är inget fartmonster direkt, snarare som en netbook fast byggd som en dator som en gång i tiden har kostat 20k, slimmad och med passiv kylning. Massor av tillbehör medföljer också till den. Ingår gör också en Windows XP-licens.
Kan tänka mig att släppa den för 1500kr, undrar du något mer så är det bara att fråga så ska jag försöka kolla upp det.
Ser att många av bilderna på nätet är av den amerikanska modellen (förmodar jag eftersom den ser fetare ut än min) och visar inte hur slimmad den jag har är, om du är seriöst intresserat kan jag ta ett par bilder på den ikväll.
September 9, 2009
RoadRunner;1265404 wrote: Definitivt inte ointressant. Med andra ord en sådan här? http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=655376
Motståndare just nu är väl antingen en ny av just nu okänd modell eller en Dell Inspiron 1525.
Vilket pris har du för din?
Hade tänkt mig 2500kr inkl. frakt.
1 Guest(s)