March 17, 2002
Hejohå, söker efter en laptop.
Kraven är typ att den ska starta, gärna iallafall fungera med laddaren inkopplad, helst ha windows XP och 512MB ram.
Men viktigaste av allt, billig!
Smärre defekter = inga probs beroende på vad som felar.
Hör av er med vad ni har,
Hejs
Oldschool member since 2002.
February 28, 2005
har denna http://www.komplett.se/k/ki.as.....8100#extra, fast med nytt batteri samt 2.5GB RAM, ska försöka få igång den, återkommer senare med vad som är defekt.
March 17, 2002
EliXyR;1260911 wrote: har en dell 610 med en P3-m 866mhz 512k. 256mb ram nån hdd om det var 20 eller 40gb minns jag inte. radeon ddr 16mb. Fungerar som den ska. Har engelskt tgb layout. komplett med halv ok batteri laddare o dvd.
300kr + frakt med shenker runt en 75kr.
Hur funkar WinXP på en liknande burk, eller är det sketna ME som gäller?
Klart intressant!
Gilgamesh;1260913 wrote: har denna http://www.komplett.se/k/ki.as.....8100#extra, fast med nytt batteri samt 2.5GB RAM, ska försöka få igång den, återkommer senare med vad som är defekt.
Också intressant beroende på pris, men misstänker att denna är över min prisklass för det jag ska göra med burken.
Men hör gärna av dig också.
February 28, 2005
MegaGeekBoy;1260914 wrote: Hur funkar WinXP på en liknande burk, eller är det sketna ME som gäller?
Klart intressant!Också intressant beroende på pris, men misstänker att denna är över min prisklass för det jag ska göra med burken.
Men hör gärna av dig också.
tänkte mig typ 1000kr bara... återkommer när jag hunnit få igång den, problemet med den är att ibland startar den inte, men efter några gånger så går den igång och fungerar utan problem när den väl är igång, vet ej vad som är fel ifall det är hårddisken som strular eller inte, som sagt när man väl kommer in i Windows så funkar den klockrent, Windows 7 x64 installerat flyter på bra, men som sagt, säljes i defekt skick, lyckas du fixa den så gör du ett klipp... förresten, tangent J och K saknas men fungerar att skriva ändå, samt att det inbyggda trådlösa nätverket ibland fungerar men ibland inte, går dock lösa med USB sticka om man vill köra trådlöst.
March 17, 2002
EliXyR;1260915 wrote: Den är "Design for XP" Kör XP på den utan problem.. Fungerar helt OK.
Mycket intressant, vi låter oss vänta ett litet tag för att se om något annat dyker upp, annars är din laptop intressant.
Gilgamesh;1260916 wrote: tänkte mig typ 1000kr bara... återkommer när jag hunnit få igång den, problemet med den är att ibland startar den inte, men efter några gånger så går den igång och fungerar utan problem när den väl är igång, vet ej vad som är fel ifall det är hårddisken som strular eller inte, som sagt när man väl kommer in i Windows så funkar den klockrent, Windows 7 x64 installerat flyter på bra, men som sagt, säljes i defekt skick, lyckas du fixa den så gör du ett klipp... förresten, tangent J och K saknas men fungerar att skriva ändå, samt att det inbyggda trådlösa nätverket ibland fungerar men ibland inte, går dock lösa med USB sticka om man vill köra trådlöst.
Jag tror den är rätt overkill för det jag ska använda den till, nämligen en viss speciell navigeringsutrustning.
1 Guest(s)