June 30, 2002
Dags börja fundera på att köpa och bygga saker igen 🙂
Söker i första hand efter ett vettigt grafikkort som ryms under den budget som ett 300W nätagg ger. Jag har bara ett HD3870 och ett x1550 hemma, det ena lär ska gå över strömbudgeten och det andra är nog väl antikt idag 🙂
Skriv en rad snarast möjligt om du har något vettigt du vill sälja, jag kommer inte att vänta någon lång stund med bygget eftersom den som ska ha maskinen snart börjar bli otålig 😉
EDIT: Verkar få burken att fungera med befintligt 3870, avbryter därför ytterligare köp tills vidare och hoppas på att inte nätagget blåser på en par veckor 🙂
June 30, 2002
@Babrakbarbar: 9600GT ska väl ligga strax söder om 3870, dock kräver den fortfarande extern strömförsörjning och kanske inte det ultimata alternativet... allt förstås också beroende på pris?
@kajba: Jodå, men svårt lita till 100% på det... och agget i fråga är inte heller nytt eller av högsta kvalitet, dock det klart billigaste jag har tillgång till just nu utan att behöva köpa nytt 😉
Måste fixa en 6-pin PCI-E skarv innan jag kan testa 3870-kortet i burken, därför det inte är gjort ännu...
June 2, 2009
Jag har ev. ett oanvänt 6200LE PCI-E, Detta tror jag
http://www.pricescan.com/Item_.....195575.jpg
Passivt och mycket litet.
Dock är det inte testat ännu. Men finns intresse och är budet rätt kan hämta hem och testa inom rimlig tid.
Mvh
Woundead
June 30, 2002
EliXyR, nästan-intressant men jag tror strömbudgeten skjuter genom taket så jag blir tvungen att lägga till kostnaden för ett vettigt nätagg... och chassit är inte det nyaste och bästa heller, sneak-burk med spelmöjlighet till en kille på under tio år som en farförälder ska stå för som inte vill lägga ut alltför mycket kosing 😉
Woundead, nej, inte intressant på något sätt, då kör jag hellre det x1550 som jag redan har hemma eller något annat.
Snowman89, hade varit perfekt om det var ett 4670... 4550 är lååångsamt men är visserligen en nyare generation och ordentligt strömsnålt... ska fundera på saken.
February 22, 2010
December 30, 2004
June 30, 2002
Det intressantaste alternativet kom nog egentligen från MornaSerekUmbar, men efter utökat testande, fulkopplande av kabel och annat roligt så verkar jag få 3870 att lira i burken och då kan jag tyvärr inte påstå att något annat blir intressant. Ett vettigt snabbt kort som jag redan har hemma, får bara hoppas att inte nätagget blåser på en par veckor bara 🙂
1 Guest(s)