February 3, 2008
Söker ett moderkort till min filserver. Helst med 775 socket men har du någon billigare propp att skicka med så kan jag vara intresserad av en annan sockel. Det ända jag har i beaktning är att det sitter så många sata portar som möjligt på den då den ska in i en maskin som ska smackas full med diskar.
//
Hakke
June 11, 2001
Har ett moderkort med AMD processor och ramminne på som sitter i en gammal låda, Har dock inte exakta uppgifter på vilken processor eller mängden ramminne. Kan dock ta reda på det med lite efterforskning. Men antar att det rör sig om en Athlon(X2?) 939/AM2 och antagligen 4Gig minne på moderkortet. Även ett 8800GTX grafikkort sitter på moderkortet så en hel maskin skulle kunna plockas fram från dessa delar, för ett överkomligt pris.
Moderkortet är ett MSI K9A2 Platinum med 6 SATA-portar och 2 esata på io-plåten.
May 6, 2006
Jag har ett Asus Blitz Formula SE med kartong och allt som följde med (den lilla "statusskärmen" har jag aldrig fått att visa något, dock). Åtta sata-portar! Jag har bara kört det som filserver, så inget är klockat eller så.
Det sitter en Intel C2D 6320 på och allt sitter i ett Lian-Li PC-V2100 II Plus Silver - också det komplett. Det sitter en matchande 4-in-3-modul från Lian-Li i fronten. Med denna setup alltså 16 diskplatser (kan blir minst 20 med en likadan modul till). Kommer även ha ett 2-portars SATA 3.0 kort (PCI-E 1X) över.
Kan inte sälja grejerna på stående fot då jag håller på att byta server, men relativt snart kommer jag att göra det. Arbetet går naturligtvis fortare om någon är intresserad av både chassi, mobo och cpu.. 😉
2 Guest(s)