July 9, 2004
Har en äldre laptop jag vill bli av med. Några år på nacken, har ej använts regelbundet på senaste men verkar funka som den ska. Dock fattas det några drivrutiner (har inga originalskivor).
TravelMate 2410/2413LC
Intel Celeron M 370, 1,5GHz, 400 MHz FSB, 1MB L2 cache
15" XGA TFT-LCD
40GB HDD
DVD/CD.RW Combo
512MB DDR (support dual-channel)
Tydligen PCI-express och blåtand på den enligt klisterlapp.
Säljes i befintligt skick, en liten spricka på den sedan innan jag fick den och XP ligger på den. Endast laptop och laddkabel medföljer. Batteriet är nog ingen höjdare på den, men den fungerar utan kabel en stund, 40-60 min när jag provat.
Pris = Bud. Skambud ok. Ska den skickas vill jag ha så att det är värt besväret. Kan hämtas 1 mil från Göteborg.
April 9, 2012
April 9, 2012
April 9, 2012
Sandstorm;1290489 wrote: Hm, inget jag direkt tänkt på men har bara haft igång den några timmar. Menar du att fläkten går eller att den bara blir väldigt varm? Kan dra igång den och se ...
Jo fläkten är ju igång men trotts att fläkten kör på så blir den väldigt varm på vänster sida tror jag det var... Ibland så varm att den throttlade lite.
Men om du vill köra deal så kan vi köra deal direkt, tänkte ge den datorn till en vän som inte har någon dator alls så bara den funkar utan att överhettas då man tittar på youtube eller något sånt så är det okej för henne.
July 9, 2004
Haft igång den ett par timmar nu och märker inte av att den blir varmt. Inte ens ljummen. Ska låta den köra youtube ett tag får vi se.
Hittade förresten drivrutiner till allt och det är blåtand på den.
150 kr känns dock lite i underkant om jag ska skicka den. Blir ju typ 50-75 kr över efter frakten är betald. Inte värt besväret med packning och inlämning osv.
April 9, 2012
Sandstorm;1290491 wrote: Haft igång den ett par timmar nu och märker inte av att den blir varmt. Inte ens ljummen. Ska låta den köra youtube ett tag får vi se.
Hittade förresten drivrutiner till allt och det är blåtand på den.
150 kr känns dock lite i underkant om jag ska skicka den. Blir ju typ 50-75 kr över efter frakten är betald. Inte värt besväret med packning och inlämning osv.
Jag är ledsen, men ekonomin är knaper för min del ( långtidssjuk)
Vore som sagt schyst om vi kunde göra en deal så att min vän som inte har dator får en.
mvh
April 9, 2012
July 9, 2004
Dontmakeme;1290534 wrote: Det är för mycket för sådan prestanda, såldes nyss en laptop på sweclockers för 250 kr och den hade 160 gb hdd, 2 gb ram, 2.2 hgz processor, dvd brännare mm
Okej. I mina ögon, om man bortser från fraktkostnad, känns inte ca 170 kr "mycket" för en fungerande laptop. Så får försöka hitta en annan köpare isåfall om du tycker det är för mycket.
April 9, 2012
Sandstorm;1290537 wrote: Okej. I mina ögon, om man bortser från fraktkostnad, känns inte ca 170 kr "mycket" för en fungerande laptop. Så får försöka hitta en annan köpare isåfall om du tycker det är för mycket.
Jo tyvärr, jag är ledsen, jag bara jämför med det jag sett och försöker egentligen hitta något så billigt som möjligt eftersom jag ändå ska ge bort den.
Jag hoppas att du hittar någon annan, Om du inte gör det kan du höra av dig om någon vecka
🙂
mvh
2 Guest(s)