September 30, 2004
LÅS TRÅD - ALLT KÖPT
Halloj,
dags för en mycket efterlängtad uppgradering för min del!
Mammakort och propp köpt, kvar som jag behöver enligt nedan.
Jag är fortfarande i behov av minnen, och där siktar jag på 16GB, helst 2x8, men jag är inte så kräsen.
En kylare lär också behövas och där finns ju ett flertal alternativ (luftkylt tack), fokus på tystnad dock!
Ett modulärt nätagg i häradet 650-800W är jag också i behov av, helst gold-klassat av bra fabrikat.
Avslutningsvis söker jag också ett nytt gfx som orkar driva en 2560x1440 skärm, så typ GTX 970 eller motsvarande. Jag måste erkänna att mitt förtroende för det röda laget är rätt lågt just nu, så jag ser helst nvidia, men jag är inte oresonlig!
Jag bor i Sthlm utan tillgång till bil, men är självklart beredd att lägga ut för frakt/bensin eller åka lite extra tunnelbana om så krävs.
//Seb
December 30, 2012
Hejsan
Av det du söker har jag ett moderkort från Asus
https://www.asus.com/Motherboa.....85MF_PLUS/
och ett nätaggregat som låter en del i load men i övrigt tyst. Det är inte modulärt men starkt nog. Du kan få båda för 300kr om du hämtar. Flyttpackar på söndag så bäst vore om du kunde komma förbi Duvbo/Rissne då
XFX Core Edition 850W - Nätaggregat - Hitta lägsta pris, test och specs
September 30, 2004
Tjena Bananen och Elixyr!
Tack för era svar.
@Bananen: Jag måste tyvärr ha ett modulärt agg pga att jag redan köpt chassit anpasat efter det utrymme jag har. Moderkortet är nog inte heller riktigt det jag är ute efter. Tack för ditt gensvar dock!
@EliXyR: Jag har kört vattenkylt ett bra tag nu och är trött på det, så H100:an är jag inte intresserad av, men stort tack ändå. Proppen däremot skulle jag definitivt kunna tänka mig. Vad vill du ha för den?
P.S. Jag tror vi gjort affär förr faktiskt, den maskin jag sitter på nu är nog delvis köpt av dig, för typ 5 år sedan 🙂 D.S.
//Seb
1 Guest(s)