August 20, 2006
Jag har två stycken kompletta micro datorer byggda på Intel Mini-ITX Atom moderkort. Allt kommer med, moderkort, 2GB RAM, casing och en rejäl 12v nätadapter. Moderkortet har den mobila varianten av Intels chipset så det behövs ingen skramlande fläkt som är vanligt på Atom byggen. Detta kortet är dessutom extremt lågt, vilket gör det perfekt att knöka in bakom en skärm. Givetvis kan man ju göra en massa skoj med det, jag har tryckt i ett 3G modem i minpcie porten och kört det som bildator med 3G och GPS funktion. 😉 Är det någon som är intresserad så kan jag skicka med modemet för 200:- extra. Jag har två modem, ett med GPS funktion och ett utan, först till kvarn gäller. Casinget är likadant som på bilden, lika litet förutom vit frampanel och lite annorlunda kylgaller på ovansidan.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Intel D945GSEJT - Moderkort med integrerad CPU - Hitta lgsta pris, omdmen och information
http://www.cartft.com/catalog/gl/115
Intel D945GSEJT - passivt mini-ITX [intryck] - Intel - SweClockers.com
Atom energy efficiency champ: Intel D945GSEJT w/ Morex T1610 fanless case | silentpcreview.com
Pris: 350:- exklusive frakt. (550:- inkl. 3G modem)
August 20, 2006
_robban;1287082 wrote: Hade nu en hel rad med spännande (och dumma frågor) men för 350 spänn så tar jag helt enkelt och slår till på åtminstone 1 och testar och labbar själv.
Släng iväg ett PM när du får tid om hur vi kan gå vidare, Göteborgare jag med så kan hämta
En är din. PM skickat.
1 Guest(s)