MSI GeForce GTX 970 Gaming 2000:-|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MSI GeForce GTX 970 Gaming 2000:-
Mattias_3
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 7, 2015 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inte längre behov av mitt kort som är bara ca tre månader gammal till ett billigt pris! Du får kortet i lådan utan manual för den har jag troligen varit klantig o kastat bort. Helt fungerande och grymt kort!

Pris: 2000

http://www.inet.se/p...pet-varde-399kr

Kan hämtas i Örebro eller skickas.

Mattias_3
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
1296202
January 8, 2015 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Såld. Pma inte mer

Jonssown
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1296271
January 14, 2015 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Inväntar postpaket från Mateush fortfarande, får dock inget svar när jag ringer telefonen och PM svaras det inte på, han har dock varit offline sedan han skulle skicka paketet. I övrigt väldigt trevlig säljare, men vi får se om varan kommer fram till slut eller hur det blir med det här, snart 1 vecka sedan pengarna överfördes.

Disney
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 704
1296272
January 14, 2015 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jonssown;1296531 wrote: Inväntar postpaket från Mateush fortfarande, får dock inget svar när jag ringer telefonen och PM svaras det inte på, han har dock varit offline sedan han skulle skicka paketet. I övrigt väldigt trevlig säljare, men vi får se om varan kommer fram till slut eller hur det blir med det här, snart 1 vecka sedan pengarna överfördes.

du skickade inte pengarna till en okänd person utan säkerhet? är ju någon som reggar sig på nh & gör sån här annonser med "jämna" mellanrum...

hoppas det löser sig & att polisen gör något ifall att...

btw såg en annons på ebay som sålde 970 gtx för 500:- / st + 500:- frakt, runt 15 st köpte kort = sen såg jag att hans konto hade blivit låst.... tänkte köpa men kändes dumt även om man har säkerhet med paypal. payson.se kostar någon kr men värt det 🙂

Jonssown
Medlem
1296273
January 14, 2015 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Disney;1296532 wrote: du skickade inte pengarna till en okänd person utan säkerhet? är ju någon som reggar sig på nh & gör sån här annonser med "jämna" mellanrum...

hoppas det löser sig & att polisen gör något ifall att...

btw såg en annons på ebay som sålde 970 gtx för 500:- / st + 500:- frakt, runt 15 st köpte kort = sen såg jag att hans konto hade blivit låst.... tänkte köpa men kändes dumt även om man har säkerhet med paypal. payson.se kostar någon kr men värt det 🙂

Jag vet själv hur det är att sälja, jag skuller aldrig skicka saker i förskott, utan jag vill också ha pengar på kontot innan sakerna åker till Posten. Jag försäkrade mig så gott jag kunde, jag har ett giltig personnummer ink. 4 sista, full adress samt namn. Men det är säkert ingen fara, jag återkommer.

j0h4nN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
1296274
January 14, 2015 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jonssown;1296533 wrote: Jag vet själv hur det är att sälja, jag skuller aldrig skicka saker i förskott, utan jag vill också ha pengar på kontot innan sakerna åker till Posten. Jag försäkrade mig så gott jag kunde, jag har ett giltig personnummer ink. 4 sista, full adress samt namn. Men det är säkert ingen fara, jag återkommer.

föreslår blocketpaket när det handlar om okända säljare.

Jonssown
Medlem
1296275
January 14, 2015 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

j0h4nN;1296534 wrote: föreslår blocketpaket när det handlar om okända säljare.

Jo tack, jag är väl medveten. Jag har dock aldrig haft problem med affärer via vanligt postpaket, och detta är högst troligt inte heller något "problem", vi får se.
Det löser nog sig. 🙂

Robin_10
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 81
1296282
January 14, 2015 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas det löser sig. Blev själv blåst på 2200:- nyligen när jag chansade på ett GTX 970 på Tradera :hrm:

smocke
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 109
1296300
January 17, 2015 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

går man på att ett NYTT 970gtx säljs för 2000-2200kr är man väl bra jävla korkad!!! är det för bra för att vara sant så är det också på det viset!

jag såg priset och direkt tänkte jag SCAM! när snålheten sätter in i människor blir dem straffade direkt!!! lägg hellre lite mera pengar och FÅ ERA PRYLAR!

Jonssown
Medlem
1296302
January 17, 2015 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

smocke;1296560 wrote: går man på att ett NYTT 970gtx säljs för 2000-2200kr är man väl bra jävla korkad!!! är det för bra för att vara sant så är det också på det viset!

jag såg priset och direkt tänkte jag SCAM! när snålheten sätter in i människor blir dem straffade direkt!!! lägg hellre lite mera pengar och FÅ ERA PRYLAR!

Lugn du nu, bara för att priset är något lägre än andra privatpersoner så behöver det inte vara scam, jag råkar vara den typen av person som försöker se positivt på "mänskligheten" även om det kan vara lite väl naivt ibland. Man ska, precis som du säger, alltid ta saker som är "för bra för att vara sant" med en nypa salt, jag bryr mig själv inte om pengar så mycket att detta var ett "girigt" beslut, det var mer ett impulsbeslut och jag pratade en bra stund med försäljaren innan vi gjorde affär. Jag tror att det har hänt någonting av många anledningar, inte att han medvetet försökt blåsa mig, den slutsatsen tänker jag inte dra än. Jag har ett legitimt personnummer + 4 sista, konto information till Inet, ett telefon nummer till personen i fråga, full adress, osv.
Men självklart, är något för bra för att vara sant så är det troligen det, men 2000:- för ett 970 som är snart 2 månader gammalt när 960 release närmar sig ser jag inte som ett "Scam" pris. Dessutom så ser jag inte varför en "scammer" skulle skriva "Såld" och nöja sig med att ta pengar av 1 person.

Hoppas kan man alltid, vi får som sagt se hur det går med det här, eller om man ska gå till polisen med det.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1296317
January 20, 2015 - 7:36 am
sp_Permalink sp_Print

Blev blåst av en liten kidd på runt 2 papp här också, han hade så klart tagit någon annans namn/personnr.
Men efter lite letande på nätet så hitta man breadcrums och hitta personen i fråga bakom, och gav info till polis så löste sig allt.
Tror inte polisen hade "orkat" lösa det själva trots att de hade kontonr, hände inget förens jag gav dem exakt info om vem de var.
Då kidden var mindreårig ville polisen att vi löste det muntligt själva "lite konstigt kanske, han ringde och sa förlåt etc?".

Vet inte vilket rubrisering dessa grejer får men lär vara nått i stil med:
Missbruk av urkund: 15 kap. 12 § "utger sig för att vara någon annan"
Bedrägeri: 9 kap. 1§ "luras/dålig investering/ekonomisk vinst för den som lurar och förlust för den lurade".
Bedrägligt beteende: 9 kap. 2§ "upp till 1000kr?"
Grovt bedrägeri: 9 kap. 3§ "kanske går att påvisa om personen satt de i system?"

Jonssown
Medlem
1296318
January 20, 2015 - 8:11 am
sp_Permalink sp_Print

BarateaU;1296577 wrote: Blev blåst av en liten kidd på runt 2 papp här också, han hade så klart tagit någon annans namn/personnr.
Men efter lite letande på nätet så hitta man breadcrums och hitta personen i fråga bakom, och gav info till polis så löste sig allt.
Tror inte polisen hade "orkat" lösa det själva trots att de hade kontonr, hände inget förens jag gav dem exakt info om vem de var.
Då kidden var mindreårig ville polisen att vi löste det muntligt själva "lite konstigt kanske, han ringde och sa förlåt etc?".

Vet inte vilket rubrisering dessa grejer får men lär vara nått i stil med:
Missbruk av urkund: 15 kap. 12 § "utger sig för att vara någon annan"
Bedrägeri: 9 kap. 1§ "luras/dålig investering/ekonomisk vinst för den som lurar och förlust för den lurade".
Bedrägligt beteende: 9 kap. 2§ "upp till 1000kr?"
Grovt bedrägeri: 9 kap. 3§ "kanske går att påvisa om personen satt de i system?"

Tack.
Kontot jag överförde pengar till stämde dock exakt med personnumret, adress och Inet kontot jag fick.

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
1296319
January 20, 2015 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Du kan även fråga NH efter IP-adress. De brukar nämligen inte vara så smarta så de sitter antagligen hemma och postar inlägg

Jonssown
Medlem
1296321
January 20, 2015 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Marquzz;1296579 wrote: Du kan även fråga NH efter IP-adress. De brukar nämligen inte vara så smarta så de sitter antagligen hemma och postar inlägg

Tack, jag får prova detta.

Jonssown
Medlem
1296333
January 20, 2015 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Girigheten tar aldrig slut, bedragare confirmed. Finns nu en annons på blocket.
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB | Örebro

Det blir väl att polisanmäla, suck. Får hoppas det görs något av det, inväntar fortfarande svar från NHW ang. IP-Adressen.

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
1296334
January 20, 2015 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Har varit för mycket på Tradera senaste tiden faktiskt, ser bedragare var och varannan dag. Ganska lätt att känna igen dem faktiskt.

Jonssown
Medlem
1296341
January 21, 2015 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Marquzz;1296594 wrote: Har varit för mycket på Tradera senaste tiden faktiskt, ser bedragare var och varannan dag. Ganska lätt att känna igen dem faktiskt.

Jo, det är väl så. Lite tragiskt måste jag säga.
Angående IP adressen. Brukar NHW ge ut på efterfrågan?

erichy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 265
1296342
January 21, 2015 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkigt detta, Jonssown! Jag tycker att du (vi) skall göra allt för att sätta dit bedragaren. Polisanmäla, iptracking, kontakta banken där pengarna betalades in och informera alla fora om liknande annons kan ha dykt upp. Söka i gamla trådar där folk lämnar avtryck på ett eller annat sätt. Själv försöker jag alltid be om referens och lämnar alltid referens till mitt traderanick, samt rec.elmore som jag anser är en bra referenskälla om än inte 100%-igt säker. När ip-adressen är fastställd så kan man alltid börja med att ta kontakt med bredbandsinnehavaren och se om han/hon har en koppling till gärningmannen eller möjligtvis kan vara densamma. Av texten att döma som Mateush la in verkar den vara inkopierad vilket skulle kunna antyda att han/hon har använt den på flera ställen, varför man kan googla exakt texten för att se om man får fler träffar. Lycka till i spaningsarbetet och jag (vi) håller ögonen öppna!

Hittade detta på fyndtorget:

MSI GeForce GTX 970 Gaming - Sljes p Fyndtorget

Numret går till en viss:

Emma Berger

Mobil

073-671 51 52
Adress
Santararavägen 21
182 48 Enebyberg

Kontakta polisen så att mobilnrinnehavaren blir underrättad.

Chassi Lian-Li PC 10-N, Nätagg Corsair AX 860W, Moderkort ASUS Z97-WS, CPU Intel i7 4790K 4,4 GHz, 16 Gb RAM Corsair Dominator Platinum DDR III 1600 Ghz 4 x 4 Gb (cl 8-8-8-24 1.5 V), CPU-kylning Corsair H80i GT, GPU EVGA GTX 1070 OC Gaming 8 Gb, Hddsk SSD Samsung 850 Pro 256 Gb, Western Digital Caviar Red 2 Tb http://rec.elmor.se/review.php?user=998

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
1296344
January 21, 2015 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jonssown;1296601 wrote: Jo, det är väl så. Lite tragiskt måste jag säga.
Angående IP adressen. Brukar NHW ge ut på efterfrågan?

Det kanske de inte gör, men be dem inte tappa bort den så att du i polisanmälan kan informera om att NH har IP-adressen. du kanske tom kan hänvisa till någon kontaktperson på NH om de ställer upp på detta.
Det handlar om att underlätta för polisen så mycket det bara går och serverar man skurken på silverfat så kanske de tom orkat ta tag i ärendet.

Jonssown
Medlem
1296345
January 21, 2015 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

erichy;1296602 wrote: Tråkigt detta, Jonssown! Jag tycker att du (vi) skall göra allt för att sätta dit bedragaren. Polisanmäla, iptracking, kontakta banken där pengarna betalades in och informera alla fora om liknande annons kan ha dykt upp. Söka i gamla trådar där folk lämnar avtryck på ett eller annat sätt. Själv försöker jag alltid be om referens och lämnar alltid referens till mitt traderanick, samt rec.elmore som jag anser är en bra referenskälla om än inte 100%-igt säker. När ip-adressen är fastställd så kan man alltid börja med att ta kontakt med bredbandsinnehavaren och se om han/hon har en koppling till gärningmannen eller möjligtvis kan vara densamma. Av texten att döma som Mateush la in verkar den vara inkopierad vilket skulle kunna antyda att han/hon har använt den på flera ställen, varför man kan googla exakt texten för att se om man får fler träffar. Lycka till i spaningsarbetet och jag (vi) håller ögonen öppna!

Hittade detta på fyndtorget:

MSI GeForce GTX 970 Gaming - Sljes p Fyndtorget

Numret går till en viss:

Emma Berger

Mobil

073-671 51 52
Adress
Santararavägen 21
182 48 Enebyberg

Kontakta polisen så att mobilnrinnehavaren blir underrättad.

Hej, tack för stödet. Jag brukar personligen aldrig köpa av folk utan referenser, inte heller nya medlemmar varesig på SweC, NHW eller TechSweden, men i detta fallet blev det ett spontant köp och jag tänkte väl att ingen scammer är så dum att de ger ut sitt legitima person nummer + 4 sista, sitt egna telefonnummer och sin adress. Jag har kollat upp dessa och de står på samma person allihop, till och med telefonen och bankkontot som fick pengarna står på detta. Jag sitter för nuvarande och väntar på NHW svar ang. IP-Adress, så ska jag trippa iväg till Polisen med alla uppgifter jag har med fullt artilleri. Jag har även varit i kontakt med Blocket och de hjälper gärna till med allt de kan och vet.

Att han börjat använda någon annans telefon nummer visar väl kanske att han upptäckt att det inte var så smart att skriva in sin egen, stackare som får lov att ta alla samtal. Det här måste hur som stoppas och jag kommer att uppdatera här om det händer någonting, om Polisen gjort något av det eller om det läggs ner. Kan dock ta ett tag, men om det handlar om dagar, veckor eller månader är upp till Polisen. Jag ska som sagt bara trippa in med anmälan snarast så får vi se sen. Tack för att du angasherar dig.

Marquzz;1296604 wrote: Det kanske de inte gör, men be dem inte tappa bort den så att du i polisanmälan kan informera om att NH har IP-adressen. du kanske tom kan hänvisa till någon kontaktperson på NH om de ställer upp på detta.
Det handlar om att underlätta för polisen så mycket det bara går och serverar man skurken på silverfat så kanske de tom orkat ta tag i ärendet.

Jag har anmält mitt intresse av adressen till NHW, sitter fortfarande och väntar på svar, skulle de neka mig så ber jag dem att behålla den för en eventuell utredning. Jo, jag har förstått det så också, att det inte kommer att hända någonting med anmälan så länge jag inte kommer med allt på ett silverfat, vilket jag planerar att göra. Så vi får se.

Tack!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 498
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL