June 4, 2013
Polisanmälan är nu fixad, så nu är det bara att vänta och se.
Polisen gav en positiv kommentar angående mängden bevis och information, lämnade in allt från bild på bedragarens ID till IP Adress och konversationer.
Då är det bara att vänta, han sade att det kanske tar någon vecka.
Jag återkommer. Tack för er som visat ett intresse, vi får hoppas på det bästa.
April 10, 2008
Utmärkt!! Bara vissheten om att man kan bli polisanmäld och förföljd av rättvisan skall förhoppningsvis hålla bedragare borta.
Vore jag Mateush skulle jag ordna fram ett liknande grafikkort och skicka över det illa fort till dig. Det blir billigare för honom/henne än att riskera påföljder av alla dess slag. Alt. betala tillbaka pengarna och säga sorry!
Chassi Lian-Li PC 10-N, Nätagg Corsair AX 860W, Moderkort ASUS Z97-WS, CPU Intel i7 4790K 4,4 GHz, 16 Gb RAM Corsair Dominator Platinum DDR III 1600 Ghz 4 x 4 Gb (cl 8-8-8-24 1.5 V), CPU-kylning Corsair H80i GT, GPU EVGA GTX 1070 OC Gaming 8 Gb, Hddsk SSD Samsung 850 Pro 256 Gb, Western Digital Caviar Red 2 Tb http://rec.elmor.se/review.php?user=998
April 15, 2004
Handlar man mycket över nätet så känner men igen SCAM annonser direkt! har gjort flera tusen affärer över nätet och stött på ett ex antal bedragare som man ställer frågan till var bor du? telefonnummer? VAR kan man hämta upp dessa prylar? får man ej svar vet man direkt att detta är en bedragare då man inte "får" "kan" hämta prylarna. då är det bara att anmäla.
Står det ett bra för att vara sant pris "tänk" istället för att agera med girig/snålhets nerven i kroppen, och sedan få en pungspark efter du/ni blivit blåsta.
en hoppas att det leder till att denna person åker dit! MEN pengarna kan ni glömma då dessa personer inte har några medel att betala tillbaka med då dem livnär sig med att blåsa folk... det är därifrån dem får pengarna i från.
Men ska följa denna tråd för att se utvecklingen på den.. Mvh
June 4, 2013
smocke;1296647 wrote: Handlar man mycket över nätet så känner men igen SCAM annonser direkt! har gjort flera tusen affärer över nätet och stött på ett ex antal bedragare som man ställer frågan till var bor du? telefonnummer? VAR kan man hämta upp dessa prylar? får man ej svar vet man direkt att detta är en bedragare då man inte "får" "kan" hämta prylarna. då är det bara att anmäla.
Det är där det roliga i det här träder fram. Fullständig adress, personuppgifter inklusive 4 sista, namn, och så vidare, gav han till ut på begäran. Alla uppgifter stämmer överens med IP-Adressen och kvittot han hade, har även en bild på hans legitimation som åkte med i polisanmälan.
Alltså så fanns det väldigt "få" tecken på att det skulle vara någon bedragare, ingen person som är smart ger ut valida information om sig själv när man ska blåsa folk. Hoppas du förstår varför jag själv blev förvånad.
January 17, 2004
Jonssown;1296649 wrote: Det är där det roliga i det här träder fram. Fullständig adress, personuppgifter inklusive 4 sista, namn, och så vidare, gav han till ut på begäran. Alla uppgifter stämmer överens med IP-Adressen och kvittot han hade, har även en bild på hans legitimation som åkte med i polisanmälan.
Alltså så fanns det väldigt "få" tecken på att det skulle vara någon bedragare, ingen person som är smart ger ut valida information om sig själv när man ska blåsa folk. Hoppas du förstår varför jag själv blev förvånad.
personer som ger ut all information om sig själva är troligtvis hos kronofogden & uppgifterna kan du inget göra med förutom polisanmäla han. jag skulle aldrig ge ut så mycket information om mig själv, för i fel händer kan man göra dåliga saker. pengar saknar han så dom ser du aldrig igen, tyvärr.... men han fick säkert en trevlig krogrunda den helgen & tänkte inte mer på saken.... får hoppas att polisen tycker det är nog för att stoppa han i fängelse men blir säkert bara böter som kronofogden får... = dvs ingenting händer för bedragaren...
April 10, 2008
Men att vi diskuterar förhållningssätt i dessa frågor kanske leder till att vi blir vaksammare och gör människor med ohederliga avsikter mindre benägna att göra liknande bedrägerier i framtiden.
Att beivra är viktigt i avskräckande syfte och för framtiden. Bra om vi slipper så mycket som möjligt av dessa bedragare på forumet.
Chassi Lian-Li PC 10-N, Nätagg Corsair AX 860W, Moderkort ASUS Z97-WS, CPU Intel i7 4790K 4,4 GHz, 16 Gb RAM Corsair Dominator Platinum DDR III 1600 Ghz 4 x 4 Gb (cl 8-8-8-24 1.5 V), CPU-kylning Corsair H80i GT, GPU EVGA GTX 1070 OC Gaming 8 Gb, Hddsk SSD Samsung 850 Pro 256 Gb, Western Digital Caviar Red 2 Tb http://rec.elmor.se/review.php?user=998
1 Guest(s)