March 5, 2012
Hej!
Säljer nu min förra cpu-kylare till högstbudande. Den fungerar felfritt och den har använts på en intel i7 nåt år eller kanske två. Nypris på prisjakt: prisjakt
Finns att hämta i centrala Stockholm. Alternativt så skickar jag den med DHL mot att köparen står för frakten.
[Image Can Not Be Found]
Mvh
C.
March 5, 2012
henel321;1289953 wrote: Intresserad. Vad hade du tänkt för pris och vad är centralt Stockholm?
Södermalm är centralt, sen jobbar jag bilburet i Nacka, Tyresö, Värmdö så jag kan ju alltid ta med mig den till jobbet för hemleverans, hehe!
Har räknat med 50% av billigaste nypriset med tanke på att den inte åldras och är av riktigt bra kvalite.
January 18, 2007
Jag finns i Sjöstaden efter arbetstid så det blir ju kalas. 🙂
270 kr kan det väl vara värt, fläkten är ju det enda som slits men det är ju ändå 6 års garanti på dem. Jag antar att alla monteringsdetaljer och bakplåtar finns med? Jag ska ha den till socket 1150 men det är samma som 1155 om jag förstått rätt?
March 5, 2012
henel321;1289958 wrote: Jag finns i Sjöstaden efter arbetstid så det blir ju kalas. 🙂
270 kr kan det väl vara värt, fläkten är ju det enda som slits men det är ju ändå 6 års garanti på dem. Jag antar att alla monteringsdetaljer och bakplåtar finns med? Jag ska ha den till socket 1150 men det är samma som 1155 om jag förstått rätt?
Haha! Jag bor ju också i Sjöstan så det är ju perfekt. Är det du som bor mitt emot och sitter o spelar halva nätterna kanske? :p
Ja 270 kan jag släppa den för. Jag har haft den på ett Socket 1366 mobo och jag har alla delar kvar...kanske måste leta extra mycket i datorlådorna men jag har inte slängt nåt iaf.
Jag har ingen koll på 1150. Bytte till vattenkylning för nåt år sedan och hoppas den passar till mitt 1150-kort när det kommer senare.
January 18, 2007
EfterlysT_;1289962 wrote: Jag har den själv och den har fäste som passar 1155/1150.
Grymt, tack!
corb06;1289961 wrote: Haha! Jag bor ju också i Sjöstan så det är ju perfekt. Är det du som bor mitt emot och sitter o spelar halva nätterna kanske? :p
Haha, nää, men ser du en hålögd grå stackare som går runt i kallingarna med en skrikande treåring på axeln som tycker om att vakna på nätterna av mardrömmar så är det jag. 🙂
Jag skickar PM så tar vi resten där!
March 5, 2012
Hmm jag ser att du satt fläkten åt andra hållet än vad jag gjorde. Jag hade den så att den blåste neråt mot flänsarna, men det kanske ska vara så att den suger från flänsarna? Vilket är mest effektivt?
https://dl.dropboxusercontent......%20Cpu.jpg
Mvh
henel321;1289981 wrote: Tack för smidig affär..
Nu vet vi att en Noctua NH-C12P SE14 går in i en Micro-ATX Silverstone TJ-08 (icke-E) om man inte använder 3.5"-disk (utan SSD i vagga) - fast det var ärligt talat med skohorn och det är max 5 mm marginal till 7950:t.. 🙂
March 5, 2012
Ser att du satt fläkten åt motsatt hålls som jag gjorde men det kanske går lika bra det?
https://dl.dropboxusercontent......%20Cpu.jpg
henel321;1289981 wrote: Tack för smidig affär..
Nu vet vi att en Noctua NH-C12P SE14 går in i en Micro-ATX Silverstone TJ-08 (icke-E) om man inte använder 3.5"-disk (utan SSD i vagga) - fast det var ärligt talat med skohorn och det är max 5 mm marginal till 7950:t.. 🙂
January 18, 2007
corb06;1289982 wrote: Hmm jag ser att du satt fläkten åt andra hållet än vad jag gjorde. Jag hade den så att den blåste neråt mot flänsarna, men det kanske ska vara så att den suger från flänsarna? Vilket är mest effektivt?
D'oh!
Borde vara bättre att blåsa, jag satte nog åt fel håll eftersom jag gick på var loggan satt på fläkten. Blir intressant att se skillnaden.
1 Guest(s)