Pioneer BDP-LX55 3D Blu-Ray spelare|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Pioneer BDP-LX55 3D Blu-Ray spelare
JorisS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 388
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 21, 2012 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan,

pga omorganisation hemma tänkte jag nu sälja bort vår Pioneer BDP-LX55 då den inte kommer behövas mera.

Lite info från nätet:

[Image Can Not Be Found]

Pioneer BDP-LX55 kombinerar 3D/2D-visning med smidiga nätverksfunktioner, bra ljudkvalitet och kontroll via din iPod/iPhone. En multispelare med stöd för både SACD och DVD-Audio.

Anslut BDP-LX55 mot en 3D-kompatibel bildkälla och få en riktigt häftig 3D-upplevelse i bioklass.

Pioneer BDP-LX55 är en spelare som kombinerar form och funktion på en hög nivå. Spelaren är full med alla funktioner som du kan önska från en Blu-Ray spelare. Detta är en spelare som presterar riktigt bra utan att vara onödigt stor eller svåranvänd.

Bild och ljudkvalité är verkligen högprioriterat som alltid med Pioneers spelare. Med 48 bitars Deep Colour och x.v.Colour blir färgerna levande och naturtrogna. Självklart håller ljudet lika hög kvalité med fullt stöd för Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio. Hög kvalité på komponenterna är grunden som sedan har finjusterats noggrant för att nå en mycket hög kvalité.

Pioneer BDP-LX55 har även BD-Live. Om du fyller det så kan du även koppla in externa lagringsmedia via någon av de två USB-portarna.

BDP-LX55 skalar upp dina gamla DVD-filmer till 1080p så att du kan njuta av full HD i allt du gör. Med hjälp av iControlAV2-appen kan du styra din BDP-LX55 med din iPhone eller iPod Touch. Du kan även koppla BDP-LX55 till det trådlösa nätverket med hjälp av en WiFi-dongle (säljs separat) och kolla på Youtube-material.

Detta är verkligen en Blu-Ray maskin som har allt man kan önska både användarvänlighet och bild-och ljudkvalité.

Spelaren funkar galant och är i toppskick och kommer med alla tillbehör och originalkartongen; kvitto finns desvärre inte.

Nypriset i dagsläget är 3790kr, jag tänkte mig 2300kr för min. Hämtas i Uppsala eller skickas enligt överenskommelse.
Jag är evt intresserad av ett byte mot en NAS modell bättre, och/eller hårddiskar på 2Tb eller större (pengar emellan åt något håll beroende på vad det gäller).

Mvh
//Joris

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL