S: AM2-moderkort och andra tillbehör från HTPC|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
S: AM2-moderkort och andra tillbehör från HTPC
RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 18, 2010 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollar upp intresset här med en liten enkel annons...

Har fixat och stökat med några MSI Media Live htpc-maskiner, nu är det dags rensa ut det som är kvar innan det städas upp.
Det är alltså dessa barebones i grund och botten: http://eu.msi.com/index.php?fu.....od_no=1113

Saknar passande nätagg till lådorna och tyvärr verkar de jag ha kvar ha problem med den interna grafiken.

Moderkort, har testat moderkortet utanför chassit och då verkar det fungera förutom den integrerade grafiken (fungerade inte när kortet var monterat i chassit) MS-7329 (pdf-manual) http://217.110.237.70/Manuals/.....291X1).pdf Ljudet ej testat, saknar "kontaktkompatibelt 7.1-system" i pc-verkstan :p

Chassin utan nätagg finns också liksom DVD-brännare och display.

Pris och budtider? Tja ett enkelt AM2-kort (finns några st men vill nog snabbtesta de innan leverans), borde väl vara värt ca 100:- st åtminstone tycker jag. Övrigt är väl mera beroende av intresse, vill att det ska vara värt besvär med paketering osv för annars kan jag lika gärna skicka på återvinning. Kommer inte att finnas ute någon längre tid gissar jag, snabba affärer önskas.

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
1252658
July 19, 2010 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan va intresserad av ett moderkort. Du råkar inte ha minne till det? Hur många s-ata portar är det på kortet?

RoadRunner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
1252668
July 20, 2010 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

Tar från minnet... 4 st SATA-portar.
Har jag minne över? Tror det är ont om det, behöver också ha kvar lite sådant för allt testande och sådant som man ju behöver göra ibland 😉 Men jag kan kolla upp den delen och återkomma.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 410
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL