December 28, 2003
Jag har en iPhone 5 som just nu är obrukbar efter att jag försökt göra ren den bakre kameralinsen. Jag vet tyvärr inte vad som är fel på den men jag har följt en guide på ifixit.com till punkt och pricka och varit försiktig men något hände när jag skulle sätta ihop den igen. Tydligen misslyckades jag trots detta. Man ska inse sina begränsningar 🙂
Telefonen dyker upp i iTunes och den är igång, den vibrerar tillexempel när man rör på ljud-switchen och verkar vara i läget där man ska slå in pinkoden (troligen). När man håller in homeknappen så hör man att ljudet när man använder Siri spelas upp.
Något har alltså hänt med displayen, jag har ingen aning vad. Mest troligt är det något med kontakten på själva moderkortet eller liknande som inte fungerar. Jag har testat med en ny display utan framgång så det är alltså inte den det är fel på så där finns det väl förmodligen lite värde om någon är intresserad av att sälja den i delar. I övrigt är den i bra skick och inga större repor/skador och den är inköpt vid release genom Halebop så den är operatörslåst till Telia.
Jag har ingen aning här vad den kan vara värd så jag lämnar det lite öppet. Tänkte se om det finns något intresse för den. Ni som är intresserade kan väl skriva här i tråden alternativt skicka ett PM 🙂
*Edit* Såld nu!
October 14, 2006
December 28, 2003
Vi kanske kan börja med ett bud från någon av er så ser jag ju var det hamnar. Det är en 16GB svart förresten, missade det i första inlägget. Som sagt, har lämnat in den på verkstad där en ny display har testats utan framgång så min display är med största sannolikhet fungerande och där finns ju lite värde iaf.
Vet dock inte alls vad som kan vara trasigt, klurat bra länge på det här utan att ha kommit på något och han på verkstaden visste lika lite han. Min amatörbedömning är typ kontakten på moderkortet eller någon förbindande kabel eller något.
Sådär, ville bara förtydliga lite.
December 28, 2003
Bud noterat och det är helt okej. Kommer inget högre så är den din, kan vänta under morgondagen och se också. Ligger bara på bordet och samlar damm här som det är nu, du kanske har bättre lycka/kunskap och kan få liv i den.
Kan även notera en liten grej, testade nyss att sätta i SIM-kort och försöka se hur den beter sig. När jag sätter i lightning-sladden så "plingar" den till som vanligt vid laddning, den vibrerar alltså när man switchar på ljud-knappen och den dyker upp i iTunes men där står att SIM-kortet är låst. Testade att hålla in home-knappen för att lyssna på Siri men det lyckades jag inte med, det har dock fungerat förut när jag testat. Till synes bara displayen som inte svarar alltså. Kanske skrivit detta tidigare så det är möjligen upprepning men vill försöka ge så bra info som möjligt.
February 27, 2008
October 14, 2006
2 Guest(s)