January 12, 2007
Tja!
Hade annons på hela datorn men intresset var mycket svalt (läs: obefintlig). Byter alltså taktik och erbjuder allt i delar, förbehåller mig dock rätten att inte sälja något alls om inte jag får skapliga bud på dem flesta (kritiska) delar.
Datorkomponenter:
Fläktar: 3st. Noctua NF-P12 120mm - startpris: 200kr
Enbart fläktarna
Vattenkylningsdelar:
CPU-block: Watercool Heatkiller CPU LGA1156 Rev. 3 Copper - startpris 300kr
Nipplar medföljer till allt, slang finns med dock klippt i passande längder, tror inte jag har någon större längd kvar. Tror det är 10/12mm slang och nipplar men måste kolla upp det för att vara säker. Finns en del extra nipplar och tillbehör också.
Allting finns i Uppsala och är för tillfället monterad i datorn. Jag kan fortfarande tänka mig sälja hela burken komplett, enda som behövs är en s1156 CPU så är den igång. Begär 6800kr som startpris för hela burken, och med avhämtning på plats alt. mötas upp någonstans. Säljs datorn i delar går det givetvis bra att frakta, med undantag för chassit.
Annonsen kommer att ligga på NH med, jag uppdaterar med bud osv.
Några saker jag är intresserad av som bytesobjekt:
* Grafikkort HD5850 eller HD5870
* Trådlös tangentbord med bra räckvidd (ska klara 4-5m utan att hacka)
Mvh
//Joris
SÅLT:
Till VlaxioZ, TS:
*Chassi: Corsair Obsidian 800D
Perfekt skick, har inte moddat det på något vis. I stort sett alla tillbehör finns, men originalkartongen finns inte så hämtas helst på plats.
*Grafikkort: Asus Radeon EAH4870X2/HTDI 2GB + XSPC Razor 4870X2 vattenblock
Enbart kortet och vattenblocket, jag har tyvärr ingen originalkylare till den. Funkar perfekt, har aldrig överklockats i min ägo.
*Pump: Swiftech MCP355
*Topp: XSPC Laing DDC Top with Reservoir
Säljs helst tillsammans
*Radiator: XSPC RS360 Black Radiator
Jag är lite osäker att det verkligen är denna radiator, kan kolla vid seriös intresse. Det är iaf en tunnare modell 360 radiator det gäller och den har kylt systemet rätt så bra med temps runt 35 grader.
Till suppe, TS:
Hårddisk 1: Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 16MB 300GB
Till grapnel, TS:
Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD7
Köptes av ME4ME här på TS, komplett med alla tillbehör i originalkartongen. Ingen kvitto, möjligtvis garanti via ME4ME. Mycket fint skick, har ej använd vattenblocket.
Till dobban, NH:
Minnena: GeIL EVO ONE 1600Mhz CL7-7-7-24 2x2Gb
Enbart minnena, funkar galant. Har ej klockat dem så vet inte vad dem klarar av.
Via Blocket:
PSU: Corsair CMPSU-1000HX 1000W
Agget i perfekt skick, haft det lugnt då det har drivit datorn som erbjuds i delar här, och detta bara några timmar per vecka under senaste halvåret. Ingen originalkartong, kommer med en hög modulära kontakter - måste kolla exakt men tror alla kablar ingår, plus en del extra från ett annat HX1000. Vid intresse kan jag kika vad som finns precis.
Tagit ur försäljning:
Hårddisk 2: Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 16MB 500GB - [color=#0000FF]startpris: 200kr
Raptorn har givetvis agerad som systemdisk, samma gäller här som för agget - haft det lugnt då datorn inte varit igång särskild mycket. Inga kvitton men jag kan kolla upp tillverkningsdatum på diskarna ikväll.
Tangentbord: Logitech G15 v2 SV - startpris: 300kr
Fint begagnad skick
[/color]
January 12, 2007
Kan och kan... allting går att ordna i princip, men tycker ärligt talat att 1200kr är "bottenpris" för ett chassi som är i superskick, populärt och kostar 2150kr nytt (om man då kan köpa det utan att få det fraktad). Så om jag ska skicka det skulle jag vilja ha 1400kr + frakt, för det kommer att kräva en del extra tid och energi att få det emballerad och inlämnad hos Bussgods. Sedan så har jag som sagt - såvida jag inte minns fel - slängt originalkartongen, så jag skulle givetvis göra mitt bästa att emballera bra men vill inte ta ansvar för hanteringen under transporten.
Frakten i sig tror jag hamnar på 255kr, eller 370kr om det räknas som skrymmande - måste kolla lite på mått för att veta vad som gäller.
Om det låter acceptabelt kan du dra iväg ett pm så får vi diskutera detaljer.
Mvh
//Joris
*edit*
Har nu fått bud av en kille här i stan, på en del av grejerna bl.a. chassit. Blir affär efter lönen har kommit i princip, så uppdaterar första inlägget att grejerna är preliminärt sålda
January 12, 2007
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=295599
Dem är det.
2 Guest(s)