May 27, 2009
Hej!
Har vi några myntsamlare här, har ni några tips (utom tradera och blocket) var man kan sälja annars?
Har en sjukt stor samling, men av dom som jag tror är värda lite mer är
1959: 2kr. Gustav VI: Plikten framförallt (såg en sån gå för 5700 på tradera, men då var ju den ocirkulerad)
Såg dock en i mitt skick för 3500 som hade fått två bud.
Rätt dåligt skick, eller ja, som en enkrona man får på ica typ.
1943: 1kr. Gustav V: Med folket för fosterlandet.
Aldrig ens sett ett sånt här mynt, fast forskar ju inte direkt i ämnet.
Ligger ett på tradera för 675kr, fast i nyskick då.
Detta är skapligt dåligt skick på, mörknat liksom.
Men en 200kr borde man kunna få för den enkronan?
1930, 1949: 2 öre. Gustav V.
Sen massa mer, inte gått igenom hela myntsamlingen men det är runt 100 1öringar (är ju värda runt 10-15kr)
Sen finska mark, några usa cent och några pence, england antar jag?
Även dom tidigt 1900.
Så, om det finns någon intresesrad här lägger jag upp hela myntsamlingen och godtar i princip vilket vettigt skambud som helst.
Räknar man 20kr/snitt på alla mynt så blir det ju 2000kr.
Vet inte exakt hur många det är, men de flesta är värda mer än 20kr.
Ja, ni vet sånt där bättre än mig. PMa för full lista och årgång. ENDAST om du är intresserad köpare, för blir nån timmes jobb att fina till dom och sådär och skriva ner allt samt ta bilder.
Finns i Uppsala. Hämtas helst där, annars förskottsbet till hsb eller swedbank.
Och ja, jag vet att det finns 2kr att köpa för 32kr osv på vissa ställen. Men kolla årgång och skit.
Eller nej, gör inte ens det. För jag är endast ute efter en köpare som antingen köper dom fyra listade halvdyrt eller hela min samling för ett vettigt skambud.
Kan lägga upp alla utländska mynt här lite senare, ifall någon skulle vara intresserad av det.
Men för att ge något att hugg i tills vidare:
500kr för dom fyra listade i denna tråd hittils.
1000kr för dom fyra listade + dom ~ 6 utländska.
1500 för hela samlingen, men det är ju en chansning både från min sida och er sida då det kanske ligger någon guldgruva där i. Alltså, det är en chansning innan jag listat och lagt upp bilder.
En kompis som är insatt i det där säger att om jag skulle suga ur varenda krona ur mynten skulle jag få ut rnt 20 papp. (Och då titta han bara igenom samlingen mest om jag skulle ha något miljon-kronorsmynt typ. ;))
Men jag vet inte va man ska vända sig eller nånting, så därför provar jag här!
Mvh
MaddeTy
1 Guest(s)