March 8, 2004
* Bilder fins i mitt galleri på http://www.minhembio.com/fet-ko *
Jag har börjat sälja av min spelsamling och för att göra det lite enklare för mig så har jag delat upp den på lite mindre bitar, först ut är sega och då främst mastersystem och megadrive/genesis.
En del spel är värda mer och andra mindre, jag kollar upp spelen och lägger mer vikt på europeiska ebay än tradera då jag kan tycka priserna är uppblåsta där ofta, vet du vad ett spel är värt så lägg bud kring det minus några procent men jag kommer inte slumpa bort tusenkronors spel för en femtilapp, ingen ide att försöka. Paket uppmuntras och jag ger större utrymme för förhandling ju större paketet blir, därför säljer jag gärna fler än ett spel åt gången och ännu hellre lokalt, Jag bor vid telefonplan och avhämtning uppmuntras. De spel jag tror kommer dra in mycket pengar lägger jag upp på tradera och även spel jag inte listar här just nu är till salu, bara titta igenom bilderna men jag kommer försöka få iväg så mycket som möjligt ur varje kategori innan jag går vidare till nästa. Jag har mycket importerad hårdvara jag också gärna säljer, backupstationer och boxade konsoller. kolla bilderna.
Mastersystem: Alla spel är så vitt jag vet kompletta med manual och i bra skick, skulle jag upptäcka att något saknas eller inte fungerar så säger jag självklart till innan köp.
Castle of illusion
Out Run
Ultima IV
Wonderboy 3
Double Dragon
Shanghai
Strider
Ghouls'n Ghosts
After Burner
Golden Axe warrior
Alex kidd in miracle world
Gauntlet
Paperboy
Golden Axe
R-Type
Golvellius
Bud över 20kr spel godtas men några av spelen vill jag ha lite mer för att sälja. Efter lite efterforskning så verkar rollspelen gå för lite mer än de övriga, bud över 150 på golvellius och wonder boy.
Megadrive: Samma sak här, spelen är med få undantag kompletta och i gott skick. Spel jag vet inte är kompletta markerar jag eller låter bli att lista.
Chuck Rock
Alien 3
Bonanza Bros
Bart vs the space mutants
Donald in maui mallard
Altred Beast
Streets of rage (2 exemplar, den ena en kinesisk kopia)
Batman Returns
Toki
Galaxy force 2
The immortal
Elitserien 95
Road Rash
Road Rash 3
Desert Strike (ingen manual)
Urban strike
Nhl 97
Virtua Racing
Ea Hockey (amerikansk, med "nhl" lag)
Ea Hockey (europeisk med landslag)
Nhl 93
Ecco the dolphin
Shining in the darkness
World of illusion
Phantasy star 3
Phantasy star 4
Michael Jacksons Moonwalker
Taz Mania
Quackshot
Sonic 1
Sonic 2
Sonic 3
Sonic Spinball
Sonic & Knuckles
Jag kan sälja dom flesta spel för ~50 kr med undantag för sonic (100) och phantasy star (200) osv. Jag kollar upp ungefärligt värde alteftersom jag får bud vet du redan så är det onödigt att mörka, jag kommer vilja ha ungefär rådande marknadspris i övrigt inga konstigheter, bjud på.
Sega 32x:
Virtua Racing
Starwars Arcade
Megadrive 32x:
Space harrier (2)
MetalHead
Afterburner (2)
Motocross
Virtua Racing
Spelen säljes helst tillsammans med motsvarande 32x maskin, bud över 100 på varje 32x maskin och 25 per spel godtages.
Sega CD (amerikanska mega cd för den som inte visste):
Spelen kom i stora ömtåliga plastförpackningar och många av dom är spräckta eller så sitter inte luckan fast, vid intresse kan jag ta detaljerade bilder men mycket är synligt på bilderna redan.
Lethal Enforcers (Stor box med blå pistol)
Ground Zero Texas
Sonic CD
Cliffhanger
Jurassic park
Jeopardy
The terminator
Ecco The Tides Of Time
Eternal Champions
Cadillacs and dinosaurs
Espn Baseball Tonight
Jaguar xj220
The Amazing Spiderman
Starwars Rebel Assault
CD Backup Ram Cart
Säljer gärna alla segacd spel på en gång för en hundring eller två i paket tillsamans med en konsoll. Undantaget är ram cart, den blir dyrare.
Mega CD:
Ground Zero Texas
Power factory (musikspel, klipp ihop en video)
Microcosm
Tomcat Alley
Nhl 94
Night Trap
College Football
Brutal Paws of fury
Timegal
Fifa
Road Avenger
Silpheed
Samma sak här, tillsammans med konsoll så får man alla för ~100
Hårdvara:
Boxad amerikansk Genesis 1 med altred beast, maskin i toppskick, box i ok skick. Kommer ej ihåg men det är möjligt att manual saknas. Tidig version, låser inte ut piratkasetter likt bible adventures.
Bud börjar på 500
Boxad amerikansk Sega cd 1, komplett. Box: ok Maskin: fint skick.
Bud börjar på 500
Boxad Amerikansk Sega cd 2, komplett, Box: ok Maskin fint skick.
Bud börjar på 500
Komplett Sega Multimega i nyskick, endast testad av mig och annars oanvänd, Box i mycket fint skick. Bör ses.
För den som inte vet så är det en kombinerad megadrive med mega cd i väldigt litet format, nästan portabel 😉
Europeisk PAL
Bud börjar på 1000
Sega Megadrive 2 komplett med alla tillbehör, snyggt modifierad med 50/60 hz switch och kasett luckan snyggt anpassad att ta emot japanska spel, Jag har skurit ut plastbitarna väldigt diskret. Tack vare mod fungerar den med amerikansk sega cd och spelar alla spel.
RGB scart Medföljer.
Bud börjar på 500
Amerikansk 32x, komplett i gott skick.
Bud börjar på 200
Europeisk 32x komplett i nyskick.
Bud börjar på 200
Amstrad Mega PC, en 386 korsad med ett megadrive 🙂 Sällsynt och ganska rolig, växla mellan doom och sonic.
Endast pc, ej monitor eller handkontroll.
Svårt att avgöra värde, hoppas på bud kring tusenlappen men har jag fel så är jag öppen för förslag.
Jag ska försöka svara på frågor så fort som möjligt och tar gärna mer bilder om det är någon som är intreserad, annars kan dom visas upp på plats hemma hos mig.
Ska det skickas så är det som vanligt förskottsbetalning som gäller och om det är någon som motsätter sig det får ni anlita någon polare i stockholm som kan komma hit och sköta affären åt er, jag kommer inte under några omständigheter skicka utan betalning. Självklart packar jag väl och skickar gärna med andra än posten, ett krav är att det är försäkrat och spårbart för bådas vår skull.
/Niklas
1 Guest(s)