S: Systemkamera Nikon D70, objektiv mm|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
S: Systemkamera Nikon D70, objektiv mm
Abstract
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 20, 2015 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

SÅLD

Jag har ett D70-kit som jag har haft i många år men inte använt så mycket. <11k exponeringar. I paketet ingår
-D70 kamerahus (mattskivan uppgraderad till modell med fokushjälp)
-Två batterier och laddare
-Nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5G ED AF-S (DX) med motljusskydd, förvaringspåse och Hoya HMC UV-filter
-Sigma 70-210 mm f/f--5.6 AF (FX) med motljusskydd
-Kamerahuset och objektiven har alla täcklock kvar
-Axelremsväska märke Vanguard där hela utrustningen passar bra
-Ett minneskort (CF). Jag har även en PC-Card-läsare för CF-kortet om någon med äldre laptop vill rationalisera övertankningen av bilder :>

Jag tycker att grejerna är i fint skick med tanke på sin ålder. Nikkor-objektivet fokuserar tyst, AF-gluggen är lite rassligare men jag tror att det är en sådan modell 😉
Innan jag flyttade för några månader sedan hade jag full koll på de gula lapparna till kamerahuset och Nikkor-objektivet - jag försöker naturligtvis leta rätt på dessa men vill inte lova något då jag bor i kartonger. Kartonger och manualer kastades tyvärr i samband med flytt.

Sakerna finns i Kalmar men jag är lika mycket i Karlskrona och kan naturligtvis skicka paketet. Jag begär 1500 kr för paketet vilket jag bedömer är ungefär vad objektiv och tillbehör borde vara värt.
Skicka gärna PM!

Bild på kamerahuset.. http://disarm.se/data/resized-.....C_2698.JPG ögonmusslan sitter inte monterad på bilden, men den finns såklart :>

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL