June 3, 2007
Då jag inte spelar på mitt Xbox 360 eller Wii längre så tänkte jag sälja dom. Bägge är modifierade med följande :
Nintendo Wii - Chippat med WiiKey och även softmoddat, det är en amerikansk Wii men softmod gör den regionsfri. Den tar emot backuper av dina egna spel både genom skivor och via usb enheter. Wii är även en perfekt konsoll för homebrew för emulatorer såsom nes, snes, sega, gba, sega saturn, ps1/psx etc. Kartong finns kvar och det hänger med en uppsättning av kontroller alltså wiimote och nunchuk och givetvis alla sladdar för ström etc, har även en GameCube kontroller samt ett GameCube minneskort som ingår. Även Zelda Twilight Princess och Wii Sports original ingår och en component kabel för bästa möjliga bild och ljud. Wii'n behöver en stepdown adapter MEN det ska finnas universala strömlösningar för Wii att fixa billigt.
Xbox 360 Pro 60GB HDMI JTAG - Detta är ingen vanlig Xbox 360, en jtaggad 360 är väldigt sällsynt och vad det menas är att den låter dig köra homebrew såsom emulatorer för nes och snes samt backuper av dina egna spel via usb enheter, den är även flashad givetvis för att köra backuper via dvd också. Den är jtaggad via Cygnos 360 V2 hos PSXCare i Stockholm, vad det chippet gör är att du kan flasha 360n med nyare firmware/kernels för jtag via usb istället för parallell port som andra fula lösningar på nätet har. Kanske låter som om jag vill ha en monstersumma för denna men det vill jag inte men ni borde förstå att det inte är en vanlig 360 det handlar om. Handkontroll ingår givetvis samt alla sladdar, ström, hdmi, komponent/scart sladd etc. Bor du i närheten så har jag även alla instrument för Guitar Hero om intresse finns.
OBS 360n är såld OBS
June 3, 2007
Gilgamesh, Min kompis sålde sin jtag häromdagen för 2500 så nått runt det är ok hoppas jag? Bara chipp samt installation av Cygnos 360 V2 kostade mig 1500 för nårra månader sen nämligen.
EDIT : Glömde nämna att med JTAG så kan du spela ALLA sorters regionkodade spel på 360n utan problem.
RobbanColeman, Stepdown är en strömomvandlare för det amerikanska elnätet och andra länder med samma elnät. Till Wii dock behöver du ingen strömomvandlare för en svensk wii strömadapter funkar också faktiskt till en amerikansk wii då det är något jag testat själv. http://www.rejoy.se/nintendo-w.....om-adapter den funkar utmärkt t ex. 1500 hade jag tänkt mig för Wii't om det är ok?
2 Guest(s)