December 5, 2012
Hej
Min laptop sjunger på sista refrängen och dör nog vilken dag som helst.
Söker något likvärdigt, enda jag gör är surfar och spelar lite wow samt ser på film.
Önskemål är som sådant:
* Skärmstorlek kvittar
* Minst 2gb ram (med möjlighet att uppgradera till minst 4gb)
* Dedikerat grafikkort (vad spelar ingen roll, men inte intel hd graphics-skiten)
* HDMI vore högst önskvärt!
Så billig som möjligt, max 3000kr.
Ja, mer än så var det inte.
Är ganska akut, så söker en i Skåne för omgående affär, jag befinner mig själv i Höör men kan åka tåg alt. betala bensinkostnad åt dig.
Så, berätta vad ni har så jag får mig en tidig julklapp 🙂
PiVi
May 14, 2003
Har en acer laptop, Acer eMachines E442 15.6" HD AMD V140, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD±RW, kamera, W7 H Köpt på komplett 2011-06-13
Komplett.se - Acer eMachines E442 15.6" HD
Nypriset på den var 2800 kr kan tänka mig att sälja den för 1000 kr, men jag bor inte i Skåne ^^.
Sen vet jag inte om den är något vidare att spela på. Har mest använt den i skolarbete, men köpte en 13" dator för ett tag sen, så den har blivit stående. Om inte hastigheten är det positiva så kan nog batteriet vara det, då det högst har suttit 2 ggr dvs knappt använt.
Det enda spelet jag har testat på datorn är Minecraft. Bor ca 4 mil från Skövde i en liten håla och det går SJ tåg hit : P
Kan som sagt inte göra iordninggjord datorn innan helgen, dvs återställa den till fabriksinställning om du är intresserad av maskinen.
Original kartong finns om du vill ha den skickad men då är det förskottsbetalning som gäller. Som jag har sagt tidigare det är ingen monster maskin men fungerar kanonbra.
/n0pax
December 5, 2012
Ber om ursäkt till alla som privvat mig med datorförslag. Pengastrul, var vänlig se tråd med min laptop till salu om ni kan tänka er byta.
https://www.nordichardware.se/.....efekt.html
n0pax;1285850 wrote: Har en acer laptop, Acer eMachines E442 15.6" HD AMD V140, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD±RW, kamera, W7 H Köpt på komplett 2011-06-13
Komplett.se - Acer eMachines E442 15.6" HDNypriset på den var 2800 kr kan tänka mig att sälja den för 1000 kr, men jag bor inte i Skåne ^^.
Sen vet jag inte om den är något vidare att spela på. Har mest använt den i skolarbete, men köpte en 13" dator för ett tag sen, så den har blivit stående. Om inte hastigheten är det positiva så kan nog batteriet vara det, då det högst har suttit 2 ggr dvs knappt använt.
Det enda spelet jag har testat på datorn är Minecraft. Bor ca 4 mil från Skövde i en liten håla och det går SJ tåg hit : P
Kan som sagt inte göra iordninggjord datorn innan helgen, dvs återställa den till fabriksinställning om du är intresserad av maskinen.
Original kartong finns om du vill ha den skickad men då är det förskottsbetalning som gäller. Som jag har sagt tidigare det är ingen monster maskin men fungerar kanonbra./n0pax
Är det HD4250 som det står på komplett? Och HDMI finns? Har du några referenser, tåg till Skövde kostar 500kr enkel väg. Är väldigt intresserad men måste bara få loss lite mer pengar.. Vad tror du frakten kan gå på? 200kr?
Mvh PiVi
2 Guest(s)