Snabbt - Billig laptop med spelgrafik (2-3k, gärna skåne)|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Snabbt - Billig laptop med spelgrafik (2-3k, gärna skåne)
Peter_8
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 5, 2012 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Min laptop sjunger på sista refrängen och dör nog vilken dag som helst.
Söker något likvärdigt, enda jag gör är surfar och spelar lite wow samt ser på film.

Önskemål är som sådant:
* Skärmstorlek kvittar
* Minst 2gb ram (med möjlighet att uppgradera till minst 4gb)
* Dedikerat grafikkort (vad spelar ingen roll, men inte intel hd graphics-skiten)
* HDMI vore högst önskvärt!

Så billig som möjligt, max 3000kr.

Ja, mer än så var det inte.
Är ganska akut, så söker en i Skåne för omgående affär, jag befinner mig själv i Höör men kan åka tåg alt. betala bensinkostnad åt dig.

Så, berätta vad ni har så jag får mig en tidig julklapp 🙂

PiVi

Kira87
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
1285706
December 5, 2012 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

---

n0pax
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
1285716
December 6, 2012 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Har en acer laptop, Acer eMachines E442 15.6" HD AMD V140, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD±RW, kamera, W7 H Köpt på komplett 2011-06-13
Komplett.se - Acer eMachines E442 15.6" HD

Nypriset på den var 2800 kr kan tänka mig att sälja den för 1000 kr, men jag bor inte i Skåne ^^.

Sen vet jag inte om den är något vidare att spela på. Har mest använt den i skolarbete, men köpte en 13" dator för ett tag sen, så den har blivit stående. Om inte hastigheten är det positiva så kan nog batteriet vara det, då det högst har suttit 2 ggr dvs knappt använt.

Det enda spelet jag har testat på datorn är Minecraft. Bor ca 4 mil från Skövde i en liten håla och det går SJ tåg hit : P

Kan som sagt inte göra iordninggjord datorn innan helgen, dvs återställa den till fabriksinställning om du är intresserad av maskinen.
Original kartong finns om du vill ha den skickad men då är det förskottsbetalning som gäller. Som jag har sagt tidigare det är ingen monster maskin men fungerar kanonbra.

/n0pax

Peter_8
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
1285857
December 13, 2012 - 2:34 am
sp_Permalink sp_Print

Ber om ursäkt till alla som privvat mig med datorförslag. Pengastrul, var vänlig se tråd med min laptop till salu om ni kan tänka er byta.
https://www.nordichardware.se/.....efekt.html

n0pax;1285850 wrote: Har en acer laptop, Acer eMachines E442 15.6" HD AMD V140, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD±RW, kamera, W7 H Köpt på komplett 2011-06-13
Komplett.se - Acer eMachines E442 15.6" HD

Nypriset på den var 2800 kr kan tänka mig att sälja den för 1000 kr, men jag bor inte i Skåne ^^.

Sen vet jag inte om den är något vidare att spela på. Har mest använt den i skolarbete, men köpte en 13" dator för ett tag sen, så den har blivit stående. Om inte hastigheten är det positiva så kan nog batteriet vara det, då det högst har suttit 2 ggr dvs knappt använt.

Det enda spelet jag har testat på datorn är Minecraft. Bor ca 4 mil från Skövde i en liten håla och det går SJ tåg hit : P

Kan som sagt inte göra iordninggjord datorn innan helgen, dvs återställa den till fabriksinställning om du är intresserad av maskinen.
Original kartong finns om du vill ha den skickad men då är det förskottsbetalning som gäller. Som jag har sagt tidigare det är ingen monster maskin men fungerar kanonbra.

/n0pax

Är det HD4250 som det står på komplett? Och HDMI finns? Har du några referenser, tåg till Skövde kostar 500kr enkel väg. Är väldigt intresserad men måste bara få loss lite mer pengar.. Vad tror du frakten kan gå på? 200kr?

Mvh PiVi

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 227
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL