SÖKES: Flickvänners lillebrors första dator!|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SÖKES: Flickvänners lillebrors första dator!
bandless
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 24, 2013 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej,
Först och främst kan jag säga att syftet med detta är att överraska killen inom snar framtid med hans första dator, jag tror att det kommer betyda världen för honom, och det är till eran förtjänst. Så tack §till er som ens läser igenom detta inlägg.

Nu sitter jag i en ekonomiskt situation när jag inte riktigt har råd att köpa delar till honom själv.
Jag söker komponenter som jag kan använda till att bygga ihop något dugligt till honom med delar som ni kanske vill bli av med.

Pojken spelar minecraft och hans skoldator droppar något fruktansvärt, han vill verkligen bara banka på creepers med sin vänner och bygga stordåd. Jag tror säkert att han kanske vill spela lite andra spel, men inget jag vet om iom. att han ändå inte har haft möjlighet att spela något annat hittills.

Jag sitter själv på en q6600 samt ddr3 minnen på 1333mhz och en trött nätdel och låda, som jag kan avvara. Men om det finns andra plattformsdelar som folk vill bli av med så tar jag givetvis emot dem med glädje.

Jag står givetvis för frakt eller upphämtning inom Stockholm/Uppsala.

Jag uppskattar alla förslag och tips, och ni skänker flickvännens lillebror all världens glädje!

Med vänliga hälsningar,
Simon.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1291532
October 25, 2013 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Söker du billiga delar eller söker du delar som bortskänkes?

bandless
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
1291533
October 25, 2013 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

-Tjalve-;1291717 wrote: Söker du billiga delar eller söker du delar som bortskänkes?

Delar som bortskänkes. Borde varit tydligare med detta.

Hittills har jag fått tag i en GPU samt DDR2 minnen. Det som återstår är en hårddisk, optisk läsare, cpu, mbo.

GauntMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 163
1291536
October 25, 2013 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ett mATX ASUS M4A78-AM med en Athlon X2 6400 cpu på och kylfläns samt en IDE DVD-RW (moderkortet har 4 SATA + 1 IDE). Den kan du få för det facila priset av 0kr. Det borde funka (sist det var igång gick det bra) men jag har inga minnen att testa med. Kan även slänga med en 2,5" 120Gb SATA-disk.

Ska till Stockholm på kurs nu på tisdag. Kommer att hålla till i Gamla Stan. Släng iväg ett PM så kan jag ta med det om du har möjlighet att hämta upp.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 304
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL