Someone take me out of my misery... 2 laptops i delar bytes mot 775 upgrades (gfx+++)|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Someone take me out of my misery... 2 laptops i delar bytes mot 775 upgrades (gfx+++)
Peter_10
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 21, 2014 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Nu har jag fått nog av min jävla aspire. Har fan gjort allt, den bara jävlas. Startar och låter mig installera windows och sen dör och förblir död.
Den ena är en aspire 5738ZG. Denna har jag raidat WoW på hög grafik med chrome och spotify igång i 3 månader. Hårddisken krashade(trodde jag, den verkar funka fine i stationära) och datorn ville inte mer.
Den andra är en emachines som är brandad på just aspire, dock är denna en 17" och det var lite bättre gfx i den men minns inte vad.

Nåja. Det är alltså två "identiska" laptops och jag är ute efter upgrades till min E775 C2D E7400, 2x2GB minne, bajsmoderkort deluxe, 8500GT passive, 80GB IDE disk (dock har jag en disk på g så rätt låg prio på det om det inte är nån billig 60-gb ssd typ).

Ja, så prylarna. Jag kan sätta ihop aspiren till en dator, den går säkert att starta en gång och sen inte igen. Har bytt mellan 4 minnesmoduler som alla är memtestade utan fel, den fick en sprillans ny 320GB disk och har öppnat den och kollat runt lite men jag får inte igång den och pallar inte börja lyfta heatpipes. Jag kommer heller inte göra fler försök att få igång den.
Minnena är alla DDR3: 1st Hynix 4GB 12800S. 1st. Nanya 2Gb 10600S (denna tillhörde originaluppsättningen i emachinesdatorn men ingen aning om var modul 2 är). 2st Samsung 8500S, original i aspiren.
Endast en disk finns, 320GB som kom i en elitebook polaren köpte nyss och tog ut direkt för att stoppa i en SSD.
Dvd-rw på x2.
T4400 cpux 2.
Emachines datorn är totalslaktad, jag har rivit av heatpipes och hela köret så det får man limma om osv om man ska bygga på den. Jag har dessutom huggt hål i typ hela chassit då denna hade sjuka värmeproblem med grafikkortet. Det saknas dessutom tqangentbord till denna då jag rev sönder det. Moderkortet har fått en smäll på kontakten till skärmen så det får man löda ihop om man nu vill, jag drog åt sidan när den skulle uppåt. Jag startade denna dator på hdmi TV innan jag slaktade den för delar.
Aspire datorn är komplett och jag kan sätta ihop den men inte skruva ihop den om man enkelt vill öppna den och börja switcha cpu och kolla efter eventuella elektroder eller fan det heter som kanske behövs fixas, jag har dock inte hittat nåfgra fel. Har råkat dra lös några kontaktfästen men de medföljer i en påse och inte särskilt svåra att bara trycka dit. Det saknas dock en tangent på aspire tangentbordet. Detta tangentbord passar förövrigt i emaachines chassit och samma kontakt.

Hm, har jag glömt något? Det är standard wifi osv, aspire har 3 ljudutgångar vilket innebär att du kan köra 5.1 ljud.

Jag är villig att ge lite delar för nånting osv, högsta prio är grafikkort och egentligen det enda jag behöver, jag hade ett 5850 som brann och det var perfekt prestanda i det.

Jag bor i sala och kan inte ta mig nånstans. Kan skicka mot postförskott till nordea eller så möts vi, enkelt.
Vore sweet om någon tar allt.

Tar även emot kontanta bud om man budar på minst 2 saker åt gången.

Vet att jag har mer prylar vid sidan av men kommer inte på, så skriver mer sen isåfall.

God jul!

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1296121
December 22, 2014 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror jag har har CPU och moderkort som kanske är lite bättre än det du har. När det gäller grafikkort så tror jag att jag har ett Nvidia 8800 GTX liggandes.

Puoti Pelkonen
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
1296124
December 22, 2014 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns två grundläggande regler när det gäller bärbart:
1. Inte för många öl samtidigt
2. Inget våld, någon skruv finns kvar, alternativt plasthake - listig tillverkare

Med glimten i ögat

/Mats

Peter_10
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
1296155
December 28, 2014 - 5:20 am
sp_Permalink sp_Print

-Tjalve-;1296378 wrote: Jag tror jag har har CPU och moderkort som kanske är lite bättre än det du har. När det gäller grafikkort så tror jag att jag har ett Nvidia 8800 GTX liggandes.

Vad vill du ha för det då?

Mvh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 413
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL