Usb jig till samsung (mobil) säljes!!!|Säljes / Köpes / Bytes / Skänkes|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Usb jig till samsung (mobil) säljes!!!
Johan Kirketerp
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 20, 2011 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Denna USB-jig hjälper dig få tillgång till download mode läget även om telefonens 3-knapps Combo är inaktiverad. Om du planerar att få root-access eller lägga in custom roms, bör du ha en jig till hands ifall saker och ting inte går som planerat. USB Jiggen tillåter dig att komma in i download mode på din Samsung mobil.

steg:
1. Stäng av telefonen och ta ut batteriet. Vänta 5 sekunder.
2. Sätt tillbaka batteriet UTAN att sätta på mobilen.
3. Koppla in modulen i micro-USB-porten på telefonen.
4. Efter ungefär 2 sekunder kan man se den gula download mode logotypens logo på skärmen.
5. Dra ut modulen.
6. Anslut telefonen med USB-kabel till datorn och flasha sedan telefonen via programmet "Odin".

Kan med fördel även användas för att ta bort den gula varningstriangeln vid uppstart om du rootat din telefon utan usb jiggen! Genomför bara steg 1-5. Och måste din telefon in på service och du måste nollställa räknaren så vips... så fixar den det också!

Kompatibel med följande telefoner:
Samsung i897 Galaxy S Captivate
Samsung i9000 Galaxy S
Samsung i9100 Galaxy S2/SII
Samsung T959 Vibrant Galaxy S
Samsung Galaxy S Fascinate
Samsung Galaxy S Epic
Samsung Omnia 7
Samsung Galaxy S 4G

Pris: 49 sek
Frakt ingår! (Det gör tyvvärr inte telefonen på bilden!)

Betalning till bankkonto eller paypal.

[email]jukswede@gmail.com[/email]

Attached files

[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Caterham
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 934
1269347
September 21, 2011 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print
Johan Kirketerp
Medlem
1269349
September 21, 2011 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser ut att vara den ja. Billigare men alla orkar inte vänta 3-4 veckor på leverans!!!

Johan Kirketerp
Medlem
1269657
October 1, 2011 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print

Nu finns det fler på lager!!!

Eroo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
1269659
October 1, 2011 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

Nu är jag nog tråkig men jag anser du tar lite överpris för denna:
http://www.droidstuff.se/index.....8;Itemid=1

Snabb frakt även där, du tar över det dubbla priset :-/ Såvitt jag vet är det gratis frakt där med.

Johan Kirketerp
Medlem
1269662
October 1, 2011 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ja dom måste få dom gratis av någon med tanke på deras låga pris. Jag menar deras andra varor är ju inte direkt billiga i jämförelse! Ja du har rätt men mer än dubbelt så dyr? Vet inte hur du räknat... Själv har jag köpt mina för 16 sek. Vet inte om det är någon ide att sälja om jag ska tjäna 5 kr st. Men du som har bättre koll än mig får gärna länka till var jag kan köpa dom lika billigt! Tack på förhand! Men anser ändå att 59 kr inte är särskilt dyrt för att rädda telefonen i vissa lägen...

orginal
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
1269665
October 1, 2011 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

demonish;1269775 wrote: Ja dom måste få dom gratis av någon med tanke på deras låga pris. Jag menar deras andra varor är ju inte direkt billiga i jämförelse! Ja du har rätt men mer än dubbelt så dyr? Vet inte hur du räknat... Själv har jag köpt mina för 16 sek. Vet inte om det är någon ide att sälja om jag ska tjäna 5 kr st. Men du som har bättre koll än mig får gärna länka till var jag kan köpa dom lika billigt! Tack på förhand! Men anser ändå att 59 kr inte är särskilt dyrt för att rädda telefonen i vissa lägen...

Inte för att vara sån, men:
http://www.dealextreme.com/p/u.....9100-93514
1,60 USD + Gratis frakt.

1,60 USD säljs för
11,58 SEK

Johan Kirketerp
Medlem
1269668
October 1, 2011 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

orginal;1269778 wrote: Inte för att vara sån, men:
http://www.dealextreme.com/p/u.....9100-93514
1,60 USD + Gratis frakt.

1,60 USD säljs för
11,58 SEK

Det tar fortfarande ca 3 veckor från dom och alla kanske inte kan vänta den tiden när man sitter med en "trasig" telefon!!! Då är nog inte 30:- hela världen!!! Har fått flertalet mail där dom tackat mig för snabb leverans! Och att dom sluppit vänta i veckor på leverans från kina där dom inte ens vet om den funkar eller inte. Jag har testat så dom funkar. Dessutom har en redan länkat din länk så fattar egentligen inte vad du vill?

orginal
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
1269673
October 1, 2011 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

demonish;1269781 wrote: Det tar fortfarande ca 3 veckor från dom och alla kanske inte kan vänta den tiden när man sitter med en "trasig" telefon!!! Då är nog inte 30:- hela världen!!! Har fått flertalet mail där dom tackat mig för snabb leverans! Och att dom sluppit vänta i veckor på leverans från kina där dom inte ens vet om den funkar eller inte. Jag har testat så dom funkar. Dessutom har en redan länkat din länk så fattar egentligen inte vad du vill?

Ingen anledning att bli upprörd, det jag menade var att du sa att du betalat 16kr för dina, när det känns som att du faktiskt köpt dem från dx då din beskrivning är en exakt översättning av deras.
Lycka till med dina affärer!
Vill ev. Köpa en, innehar du fskatt?

Johan Kirketerp
Medlem
1269678
October 1, 2011 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

orginal;1269786 wrote: Ingen anledning att bli upprörd, det jag menade var att du sa att du betalat 16kr för dina, när det känns som att du faktiskt köpt dem från dx då din beskrivning är en exakt översättning av deras.
Lycka till med dina affärer!
Vill ev. Köpa en, innehar du fskatt?

Har tyvärr inte fått beked från min ansökan ännu. Precis startat upp. Om du är rädd att åka på extrakostnader själv får du vänta med att köpa. Uräkta om jag formulerat mig fel och att du tolkat mitt svar att jag blev upprörd. Så är absolut inte fallet. Jag bara undrade varför du påpekade något som redan blivit påpekat. Nåväl, detta får vi diskutera i en annan del av detta forum. Bara så du slipper påpeka. Ja, jag betalar snart skatt...

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1269688
October 1, 2011 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du ska köpa/sälja JIGs så har du http://stores.ebay.com/Busines.....2568375013
Inte ens en femma per JIG.

Lite bättre än 16:- styck som du betalar nu.

Johan Kirketerp
Medlem
1269691
October 1, 2011 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen;1269801 wrote: Om du ska köpa/sälja JIGs så har du http://stores.ebay.com/Busines.....2568375013
Inte ens en femma per JIG.

Lite bättre än 16:- styck som du betalar nu.

Äntligen någon som kommer med ett vettigt inlägg. Ja dom priserna såg bättre ut. Tur jag inte köpt så många från den andra... Har ju inte varit på ebay så mycket så man lär sig för varje dag! Tack!!!

Eroo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
1269693
October 1, 2011 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

demonish;1269804 wrote: Äntligen någon som kommer med ett vettigt inlägg. Ja dom priserna såg bättre ut. Tur jag inte köpt så många från den andra... Har ju inte varit på ebay så mycket så man lär sig för varje dag! Tack!!!

Jag tycker våra inlägg var vettigare då visade sig finnas billigare alternativ! Sen så stod det väl ändå 59:- som pris i orginalposten innan ändring. 29+29=58, 59 är således mer än dubbelt så mycket än 29. Stod det 49 så ber jag om ursäkt för mitt hemska påstående.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 405
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL